عصر خودرو

نشست کارشناسان اوپک بدون نتیجه پایان یافت

عصر بازار- نشست هیئت های نمایندگی کشورهای عضو اوپک بدون نتیجه پایان یافت و ایران و عراق آمارهای مورد استفاده برای تخصیص سهمیه کاهش تولید خود را به چالش کشیدند.

نشست کارشناسان اوپک بدون نتیجه پایان یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به گفته مقامات شرکت کننده، نشست هیئت های نمایندگی کشورهای عضو اوپک در روز جمعه بدون نتیجه پایان یافت و ایران و عراق آمارهای مورد استفاده برای تخصیص سهمیه کاهش به کشورهای عضو را به چالش کشیدند.

    ایران و عراق قصد دارند تولید نفت خود را افزایش دهند. عراق در حال مبارزه با گروه داعش است و به درآمد بیشتری نیاز دارد و ایران نیز تلاش می کند پس از لغو تحریم ها سهم خود از بازار را پس بگیرد.
    قرار بود در نشست کارشناسان اوپک در وین جزئیات پیشنهاد کاهش تولید که اوپک ماه گذشته روی آن توافق کرد، آماده شود. مازاد عرضه جهانی نفت که بخشی از آن به افزایش بی رویه تولید اوپک بر می گردد، موجب شده تا قیمت ها در سال جاری به پایین ترین رقم در طی بیش از یک دهه گذشته برسد.
    اما به گفته مقامات اوپک، در این نشست بیش از 12 ساعته، ایران و عراق حاضر نشدند روی هیچگونه کاهش تولید توافق کنند.
    وزرای نفت 14 کشور عضو اوپک قرار است روز 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه دهند، اما توافق در آن نشست مستلزم توافق بر سر جزئیات است. به گفته مقامات، این اتفاق در نشست روز جمعه اتفاق نیافتاده است.
    در نشست روز جمعه، ایران و عراق برآوردهای مستقل مورد استفاده از سوی دبیرخانه اوپک در مورد میزان تولید را به چالش کشیدند. به گفته مقامات، ایران و عراق می خواهند برآوردهای خود آنها از میزان تولید در تعیین سهمیه کاهش تولیدشان ملاک عمل قرار گیرد.
    به گفته یک مقام ایرانی، برآورد ایران از تولید خود 3.8 میلیون بشکه در روز است، در حالی که برآورد اوپک 3.65 میلیون بشکه است.
    به گفته هیئت های نمایندگی، ایران و عراق به اوپک گفته اند به دلیل مشکلات سیاسی داخلی شان آماده فریز تولید نیستند. ایران می خواهدتا رسیدن به سطح تولید 4.2 میلیون بشکه در روز افزایش تولید خود را ادامه دهد.

    برچسب ها