عصر خودرو

رئیس اتحادیه دستگاه‌‌های مخابراتی خبر داد:

۱۶ شرکت مجوز واردات گوشی اپل گرفتند

ورود اولین سری آیفون‌های رسمی به بازار

عصر بازار- رئیس اتحادیه دستگاه‌‌های مخابراتی گفت: علیرغم صدور مجوز واردات آیفون برای ۱۶ شرکت، اما هیچ شرکتی موفق به واردات رسمی نشده‌ و موجودی آیفون در بازار کاهش یافته که انتظار می‌رود کالای رسمی از اواخر این هفته وارد بازار شود.

۱۶ شرکت مجوز واردات گوشی اپل گرفتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اخیرا در گزارشی با عنوان «نداشتن واردات رسمی و مبارزه با قاچاق آیفون را در بازار کمیاب کرد» اعلام شد که در پی نبود واردات رسمی توسط شرکت‌های دارای مجوز واردات آیفون و برخورد جدی با کالای قاچاق، بازار گوشی موبایل با کمبود گوشی آیفون روبه رو شده است.

    در پیگیری این موضوع از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، اعلام شد: گوشی‌های آیفون رسمی از اواخر این هفته وارد بازار می‌شوند.

    غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی اظهار داشت: علیرغم گذشت حدود یک ماه از مجوزهای صادر شده برای واردکنندگان رسمی گوشی‌های آیفون اما تاکنون هیچ یک از واردکنندگان رسمی نتوانسته‌اند به صورت رسمی آیفون را وارد بازار کنند و مدل‌هایی که تاکنون از این برند وارد شده‌اند قاچاق هستند که همین باعث کاهش موجودی آیفون در بازار شده است.

    وی گفت: 9 شرکت از قبل و 7 شرکت در مرحله بعد مجوز واردات آیفون را گرفته‌اند و هم‌اکنون 16 شرکت رسما مجاز به واردات آیفون هستند.

    وی درباره علت وارد نشدن رسمی آیفون علیرغم صدور مجوز واردات، گفت: به دلیل قوانین دست و پاگیر و سیستم‌ اداری واردات با کندی انجام شده که البته اگر روند سابق قرار بود اجرا شود از ثبت و سفارش تا واردات چندین ماه طول می‌کشید که اکنون با مساعدت‌هایی این زمان تسریع شده است.

    به گفته وی، گفته شده آ‌یفون از اوایل این هفته وارد بازار می‌شود که انتظار داریم حداکثر تا اواخر هفته اجرایی شود.

    کریمی با بیان اینکه واردات رسمی نیاز به تایید نمونه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارد، گفت: تاکنون دو تا سه مدل آیفون به تایید رگولاتوری رسیده و روی سایت وزارت صنعت نیز اعلام شده و مدل‌های دیگری نیز امروز از سوی واردکنندگان به رگولاتوری اعلام می‌شود.

    برچسب ها