عصر خودرو

روسیه جای ایران را در بازار ترکیه گرفت

عصر بازار- به دلیل تعطیلی صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل انفجار خط لوله، طرف ترک از این شرکت روس درخواست کرده است عرضه گاز را افزایش دهد.

روسیه جای ایران را در بازار ترکیه گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، گازپروم اعلام کرد مسئولان ترکیه از این شرکت خواسته اند عرضه گاز خود را به این کشور افزایش دهند تا توقف انتقال گاز ایران به آن جبران شود.

    روزنامه حریت چاپآنکارا نوشت، گازپروم دیروز (جمعه هفتم آبان ماه) در بیانیه‎ای اعلام کرد به دلیل تعطیلی صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل انفجار خط لوله، طرف ترک از این شرکت روس درخواست کرده است عرضه گاز را افزایش دهد.

    در بیانیه یاد شده آمده: تقاضای گاز از ترکیه از روز جمعه با 9.3 درصد افزایش به 82 میلیون و 100 هزار متر مکعب در روز رسیده است؛ همانند موارد مشابه در گذشته، گازپروم این تقاضا را برآورده می‎کند و گاز اضافی را به ترکیه تحویل می‎دهد.

    پیش از این، مسئولان ایرانی اعلام کردند پس از انفجار خط لوله گاز میان دو کشور در خاک ترکیه، عرضه این سوخت دچار اختلال شده است.

    ترکیه پس از آلمان، دومین مشتری بزرگ خارجی گازپروم به شمار می‎آید و در سال 2015 میلادی، عرضه گاز این شرکت به ترکیه به ٢٧ میلیارد متر مکعب می‎رسیده است.

    برچسب ها