عصر خودرو

نشست فنی اوپک امروز برگزار می شود

مهمانان غیراوپکی فردا به جمع اوپکی‌ها می‌پیوندند

عصر بازار- کشورهای عضو اوپک امروز نشست فنی خود را آغاز خواهند تا در مورد کاهش تولید بحث کنند و فردا کشورهای غیر اوپکی به آنها خواهند پیوست.

نشست فنی اوپک امروز برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک امروز یک نشست فنی در وین برگزار می کند تا در مورد اجرای توافق های الجزایر به ویژه کاهش تولید بحث کند. این درحالی است که نمایندگان کشورهای غیراوپکی نیز در روز شنبه به این نشست می پیوندند.

    به جز 14 عضو این کارتل نفتی، انتظار می رود که 13 کسور دیگر نیز فردا به این جمع بپیوندند. به گفته وزیر نفت ونزوئلا، اوپک برای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، عمان، مصر، بحرین، کلمبیا، مکزیکو، ترینیداد و توباگو، بلیوی، نروژ و کانادا دعوتنامه می فرستد.

    امروز وزیر انرژی برزیل حضور این کشور در نشست فردا را تایید کرد. پیش از این روسیه و قزاقستان نیز از حضور خود خبر داده بود البته آذربایجان نیز در این نشست شرکت می کند.

    اعضای  ​اوپک در 28 سپتامبر توافق کردند که سطح تولید خود را به 23.5 یا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهند اما هنوز هیچ محدودیت دقیقی برای هر کشور تعیین نشده است. این توافق در 30 نوامبر در نشست رسمی اوپک در وین قطعی خواهد شد.

    برچسب ها