عصر خودرو

وزیر انرژی آذربایجان:

باکو تولید نفت خود را فریز می‌کند

عصر بازار- وزیر انرژی آذربایجان با تایید حضور کشورش در نشست فردای اوپک گفت این کشور تولید و صادرات نفت خود را افزایش نخواهد داد.

باکو تولید نفت خود را فریز می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ناتیگ علی اف، وزیر انرژی آذربایجان با تایید حضور در نشست اوپک اعلام کرد این کشور تولید و صادرات نفت خود را افزایش نخواهد داد.

    وی توضیح داد: «ما آماده‌ایم تا برای رسیدن به یک توافق تثبیت کننده قیمت نفت مشارکت کنیم. من فکر نمی‌کنم که کشورهای تولیدکننده غیراوپکی با تصمیم نهایی برای محدود کردن تولید مخالفت کنند. نکته اصلی برطرف کردن اختلافات میان ایران، لیبی، نیجریه و عربستان است.»

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک امروز یک نشست فنی در وین برگزار می‌کند تا در مورد اجرای توافق‌های الجزایر به ویژه کاهش تولید بحث کند. این درحالی است که نمایندگان کشورهای غیراوپکی نیز در روز شنبه به این نشست می پیوندند.

    اعضای  ​اوپک در 28 سپتامبر توافق کردند که سطح تولید خود را به 23.5 یا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهند،اما هنوز هیچ محدودیت دقیقی برای هر کشور تعیین نشده است. این توافق در 30 نوامبر در نشست رسمی اوپک در وین قطعی خواهد شد.

    الهام شبان، رئیس مرکز تحقیقات نفتی «کسپین برل» با تاکید بر اهمیت سیاسی دعوت آذربایجان برای فریز تولید، گفت: «امروز، آذربایجان روزانه 700 هزار بشکه نفت در بازار جهانی عرضه می کند. هرچند باکو تاثیر در قیمت های جهانی ندارد اما مثالی برای دیگران است.»

    برچسب ها