عصر خودرو

رویترز خبر داد

گردهمایی غیراوپکی‌ها در نشست اوپک

برزیل هم به قزاقستان و روسیه پیوست

عصر بازار- وزیر انرژی برزیل اعلام کرد که این کشور در نشست اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی در وین شرکت خواهد کرد.

گردهمایی غیراوپکی‌ها در نشست اوپک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در حالی که روز گذشته روسیه و عربستان نشستی پشت درهای بسته داشتند و گفته می شود که عربستان تصمیم دارد سطح تولیدش را 4 درصد کاهش دهد و همچنین وزیر انرژی روسیه گفته است سطح تولید نفت کشورش را در سطح کنونی حفظ می کند، برزیل نیز اعلام کرد که در نشست اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها شرکت می کند.

    بلومبرگ در این باره نوشت برزیل به عنوان یک تولیدکننده نفت غیر اوپکی که به سرعت در حال رشد است روز شنبه به مذاکرات صادرکنندگان نفت در وین خواهد پیوست.

    فرناندو بزرا کوئیلو وزیر انرژی برزیل روز پنج شنبه اعلام کرد مارسیو فلیکس، دبیر نفت و گاز برزیل روز جمعه به مقصد پایتخت اتریش سفر خواهد کرد.

    روسیه، قزاقستان و آذربایجان نیز قبلا حضور خود را در این نشست تایید کرده اند. در این نشست، کشورهای عضو اوپک به دنبال حمایت کشورهای غیر اوپکی از کاهش تولید برای حمایت از قیمت نفت هستند.

    هلیما کرافت، استراتژیست ارشد کالاهای اساسی معتقد است که مشارکت اوپک یک پیشرفت مثبت قطعی برای رسیدن به توافقی است که احساس حاکم بر بازار را ثبات دهد. «در حال حاضر، هنوز تردیدهای بسیاری در مورد چشم انداز هرگونه توافقی وجود دارد.»

    برچسب ها