عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد؛

۳محورمذاکرات نفتی ایران-شل

امضای اولین قرارداد نفتی با انگلیسی‌ها

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح ۳ محور مذاکرات نفتی ایران و شل انگلیس، اعلام کرد: در صورت توافق به زودی اولین قرارداد توسعه یک میدان نفتی ایران با این شرکت انگلیسی امضا خواهد شد.

۳محورمذاکرات نفتی ایران-شل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیرحسین زمانی‌نیا درباره آخرین وضعیت بازگشت شرکت انگلیسی شل به صنعت نفت ایران، گفت: اخیرا تفاهم نامه مشترکی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت شل انگلیس امضا شده است.

    معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با اعلام اینکه علاوه بر صنعت پتروشیمی، تاکنون مذاکراتی هم با این شرکت انگلیسی-هلندی به منظور سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت انجام گرفته است، تصریح کرد: مهمترین محور گفتگوهای انجام گرفته بر سر توسعه یک میدان مشترک نفتی با شل است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه مذاکرات با شرکت شل در حال انجام است و فعلا نمی‌توان نام این میدان را اعلام کرد، اظهار داشت: شرکت شل علاوه بر توسعه میدان نفتی، گفتگوهایی را هم به منظور افزایش ظریب بازیافت از میادین نفتی انجام داده است.

    زمانی‌نیا با یادآوری اینکه در مجموع سه محور همکاری آتی با شرکت شل شامل توسعه میادین نفت، فروش نفت خام و میعانات گازی و توسعه صنعت پتروشیمی است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به زودی جزئیات توافق نهایی با این شرکت انگلیسی برای توسعه بخش بالادستی صنعت نفت ایران را اعلام کنیم.

    در همین حال سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز فروش نفت ایران به شرکت‌های انگلیسی، گفت: اولین محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام و میعانات گازی ایران تحویل شرکت‌های برتیش پترولیوم و شل انگلیس شده است.

    بر اساس این گزارش، فروردین ماه امسال و همزمان با پرداخت بدهی حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، فروش نفت خام به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی نفت ایران آزاد شد.

    برچسب ها