عصر خودرو

قائم مقام صندوق توسعه ملی خبر داد

ورودی ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در سال جاری

۲۰۰۰ میلیارد تومان به صادرات اختصاص می‌یابد

عصر بازار- قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه امسال ورودی صندوق نزدیک به ۲ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای صادرات اختصاص یافته است.

ورودی ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا صالح  با اشاره به عملکرد صندوق توسعه ملی در سال جاری اظهار داشت: زمان قرارداد عاملیت سال 94 با بانک‌ها تا تیرماه امسال مهلت داشت و برای اینکه امور صندوق پیش برود این قرارداد تا آبان‌ماه تمدید شد.

    قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه از قرارداد عاملیت 8 میلیارد دلاری سال گذشته تاکنون 2 میلیارد دلار آن منجر به مسدودی برای طرح‌های مختلف شده است، تصریح کرد: همچنین امسال 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید برای صادرات پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: اقدامات اولیه از سوی بانک‌ها برای 3 تا 4 میلیارد دلار طرح انجام شده و پس از ارزیابی بانک، طرح‌ها به صندوق ارائه می‌شود و با تأیید، کارهای مربوط به وثیقه و مقدمات وارد فاز اجرا شود.

    صالح با تأکید براینکه عمده تسهیلات پرداختی مربوط به استفاده از تکنولوژی هایتک در بخش‌های صنعت و فولاد است، گفت: ورودی صندوق طی سال جاری نزدیک به 2 میلیارد دلار بوده است.

    وی پیش‌بینی کرد: تا اواسط آذرماه بانک‌ها بتوانند 2 میلیارد دلار علاوه بر آنچه مسدود شده را به طرح‌ها پرداخت کنند.

    قائم مقام صندوق توسعه ملی یکی از رویکردهای جدید صندوق را مربوط به توسعه صادرات و حمایت از صنعت عنوان کرد و افزود:‌ اگر شرکتی در پروژه‌های خارجی برنده اعلام شد به شرطی تسهیلات به آنها داده می‌شود که 80 درصد تجهیزات را از داخل تأمین کنند تا علاوه بر صادرات، تولید و اشتغال داخلی رونق بگیرد.

    صالح در مورد استقلال حساب‌ صندوق توسعه ملی از حساب بانک مرکزی تصریح کرد: منتظر تصویب نهایی احکام دائمی برنامه ششم توسعه هستیم تا بتوان این موضوع را اجرایی کرد.

    برچسب ها