عصر خودرو

نایب‌ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خبر داد

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در معدن سنگ‌آهن خواف

عصر بازار- نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در معدن سنگ آهن خواف خبر داد.

سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در معدن سنگ‌آهن خواف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید حسن حسینی در مورد تفاوت خانه معدن با خانه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از نظر من بین این دو مجموعه نباید تفاوت چندانی وجود داشته باشد. خانه معدن تشکلی است که مشابه آن در بعضی از شهرهای دیگر هم وجود دارد. این تشکلی است که به نمایندگی از خانه معدن ایران تشکیل شده است. 

    وی ادامه داد: هر تشکلی که در جامعه به وجود می‌آید، در حقیقت می‌خواهد از حرفه قانونی خود حمایت کند. من با تکثر تشکل‌ها موافق نیستم. اگر در بین تشکل‌های مدنی و مردم‌نهاد، یک تشکل توانمند داشته باشیم و همه ما حول محور آن فعالیت‌های خود را تنظیم کنیم، می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. 
    حسینی در پاسخ به این سوال که آیا راه‌اندازی خانه معدن می‌تواند موازی‌کاری بین این تشکل با خانه صنعت، معدن و تجارت را به وجود آورد، گفت: متاسفانه موازی‌کاری عارضه بزرگی است که در کشور ما بین سایر تشکل‌ها و دوایر دولتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال ما در کنار خانه معدن، انجمن معدن با سابقه‌ای دیرینه و سازمان نظام مهندسی معدن هم داریم. 
    نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد: در حال حاضر سه تشکل مرتبط با معدن وجود دارد که هر کدام از آن‌ها تکالیفی مشخص شده داشته و از نظر قانونی نیز اساس‌نامه‌ای دارند که باید بر مبنای آن رفتار کنند. ما چه بخواهیم چه نخواهیم ممکن است مسایلی پیش ‌آید که توسط هر سه مجموعه پیگیری شود و همه ممکن است از آن بی‌خبر باشیم.
    وی اظهار کرد: به همین جهت بهتر است همه نهادها و تشکل‌ها در یک تشکل واحد جای گرفته تا آن مجموعه بتواند قوی‌تر عمل کند موازی کاری نیز به وجود نیاید. 
    نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره ارزیابی خود از برگزاری این نمایشگاه گفت: شاید یکی از دلایل به وجود آمدن خانه معدن در استان این باشد که آنطور که باید و شاید به بخش معدن در استان پرداخته نشده است. آنطور که در خیلی از مجامع حرف از صنعت و تولید زیاد است، به بخش معدن توجهی نمی‌شود؛ بهترین نمونه آن نیز همین نمایشگاه صنعت، معدن، فلزات است که از حجم نمایشگاه می‌توان تشخیص داد که بخش معدن در آن خیلی کمرنگ بوده است.
    حسینی با اشاره به رویکردهای تشکل جدید خانه معدن گفت: تاسیس خانه معدن شاید به این دلیل بوده که در بخش معدن کار مثبتی توسط تشکل‌های بخش خصوصی انجام نشده و شاید این‌ تشکل بتواند سروسامانی به بخش معدن بدهد. 
    وی در خصوص تولیدات صنعتی و معدنی استان خاطرنشان کرد: فضای تولید فضای مناسبی نیست ولی مدتی است این فضا رو به پیشرفت است. در حال حاضر جهشی در تولید و در بخش‌های صنعت و معدن به وجود آمده که می‌توان آن را براساس شاخص‌ رشد اقتصادی در چند ماه گذشته ارزیابی کرد.
    حسینی اضافه کرد: اگر سرعت رشد اقتصادی فعلی به همین منوال ادامه یابد، در پایان سال قطعا به رشد اقتصادی که دولت وعده داده حتما خواهیم رسید. 
    نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه در نمایشگاه برندهای خارجی هم به چشم می‌خورد، ابراز عقیده کرد: وجود برندهای خارجی اشکالی ندارد. مهم این است که ما بتوانیم صنایع خود را به درجه‌ای برسانیم کهه با آن‌ها رقابت کنیم.
    وی در پاسخ به این سوال که میزان حجم سرمایه‌گذاری‌ها در معدن استان چقدر بوده است، عنوان کرد: اخیرا سرمایه‌گذاری‌های خوبی در منطقه خواف شده و فولاد مبارکه اصفهان در آنجا سرمایه‌گذاری کرده است که تا بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد. با بهره‌برداری از این پروژه حدود 700 تا 1200 نفر اشتغال به وجود خواهد آمد. با به ثمر رسیدن این سرمایه‌گذاری‌ها سنگ آهن‌ تبدیل گندله می‌شود و می‌تواند در صنایع فولادسازی به کار رود.
    حسینی افزود: علاوه بر فولاد مبارکه، فولاد نیشابور هم سرمایه‌گذاری خوبی در بخش معدن منطقه خواف داشته که سرمایه‌گذاری خوب و مهمی از نظر ارزش و میزان است. در حقیقت این به معنای آن است که بخش معدن از آن خاموشی پیشین کم‌کم خارج می‌شود.

    برچسب ها