عصر خودرو

وضعیت عجیب در بازار سکه و طلا

عصر بازار- در حالی داد و ستدها در بازار سکه و طلا به صورت حداقلی انجام می‌شود و رکود در بازار این دو مشهود است طی هفته گذشته شاهد افزایش قیمت بیش از حد معمول سکه و طلا بودیم.

وضعیت عجیب در بازار سکه و طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای - رئیس تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر -  با اشاره به اینکه در هفته گذشته همانند دو هفته قبل شاهد رشد صعودی قیمت طلا و سکه بودیم، بیان کرد: در این هفته نیز همانند هفته گذشته قیمت طلا و سکه روند صعودی داشت و با افزایش قیمت روبرو شد.

    وی ادامه داد: در ابتدای هفته قیمت هر اونس طلای جهانی 1266 دلار بود که در پایان هفته به 1276 دلار افزایش یافت تا به طور متوسط شاهد افزایش 10 دلاری هر اونس طلای جهانی به طور متوسط باشیم.

    رئیس تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت ارز در بازار آزاد بودیم، گفت: نکته قابل اشاره در مورد افزایش قیمت طلا و سکه در داخل، افزایش قیمت جهانی طلا و نیز افزایش قیمت ارز در بازار آزاد بود.

    کشتی‌آرای در مورد افزایش قیمت سکه نیز خاطرنشان‌ کرد: سکه تمام در ابتدای هفته یک‌ میلیون و 97 هزار تومان قیمت داشت که در پایان هفته به قیمتی معادل یک میلیون و 112 هزار تومان رسید و حدود 15 هزار تومان افزایش قیمت داشت.

    به گفته وی، هر گرم طلای 18 عیار نیز در هفته گذشته افزایش هزار تومانی به ازای هر گرم داشت.

    رئیس تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه داد و ستدها در بازار طلا و سکه در وضعیت حداقلی به سر می‌برد، عنوان کرد: داد و ستدها در مورد سکه و طلا در بازار حداقل است و شاهد رکود در بازار خرید و فروش این دو کالا هستیم اما نکته قابل توجه افزایش قیمت طلا وسکه به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا و نیز افزایش قیمت ارز در بازار آزاد بود.

    برچسب ها