عصر خودرو

به همت تامین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شد:

تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه

عصر بازار- از ابتدای ماه جاری، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان روانه بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران شده است.

تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی تیموری شندی، مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، در خصوص این اوراق گفت: این اوراق به منظور تامین مالی بانک پارسیان برای اعطای تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام و تامین سرمایه در گردش منتشر شده است؛ صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان متعهد پذیره‌نویسی این اوراق بوده است و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در رکن بازارگردان اوراق نقش خود را ایفا می‌کند.

    وی در توضیح جزئیات این اوراق گفت: مبلغ کل این اوراق 20 هزار میلیارد ریال است که با نرخ 15.5 درصد و مواعد پرداخت سود ماهانه با سررسید یک ساله در تاریخ سوم مهرماه 1395 منتشر شد. پس از انتشار اوراق مذکور از ابتدای آبانماه نماد پارس 9706 در بازار فرابورس بازگشایی و معاملات ثانویه آن آغاز شده است.

    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص سود خریداران این اوراق گفت: باتوجه به نرخ پایین این اوراق، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به‌ منظور ایجاد جذابیت نرخ بازدهی سرمایه‌گذاران، اقدام به فروش اوراق به کسر خواهد کرد تا از محل تفاوت قیمت فروش به کسر، بازدهی مد نظر حاصل شود. به‌نحوی که با توجه به قیمت فروش به کسر در نظر گرفته شده برای اوراق، در حال حاضر نرخ بازدهی اسمی 20 درصد با پرداخت ماهانه (معادل نرخ 22 درصد مؤثر سالانه) نصیب خریداران اوراق خواهد شد.

    تیموری در پایان خاطرنشان کرد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان تلاش خواهد کرد با ارائه و به‌کارگیری مدل‌های مختلف، پاسخگوی طیف گسترده‌ای از تقاضای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری باشد.

    برچسب ها