عصر خودرو

رویترز اعلام کرد

کاهش میزان صادرات نفت ایران به کمترین میزان ۴ ماه گذشته

عصر بازار- خبرگزاری رویترز اعلام کرد میزان صادرات نفت خام ایران به غیر از میعانات گازی با افت ۵ درصدی به کمترین میزان ۴ ماه گذشته رسید.

کاهش میزان صادرات نفت ایران به کمترین میزان ۴ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، میزان صادرات نفت خام ایران به غیر از میعانات گازی به روزانه 1.89 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است همچنین صادرات به آسیا به 1.46 میلیون بشکه در روز رسیده و میزان صادرات به اروپا نیز با کاهش همراه بوده است.

    گزارش رویترز حاکی است: میزان خرید چین از ایران با رشد 35 درصدی در ماه نوامبر روزانه 609 هزار بشکه در روز شده است.

    یک منبع آگاه گفت: میزان صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر کاهش 5 درصدی را تجربه کرده و به کمترین میزان 4 ماه گذشته رسیده است. این دومین ماه متوالی است که صادرات نفت خام ایران کاهش می‌یابد.

    گزارش از تانکرهای اولیه حاکی است که کاهش تقاضای فصلی در اروپا و آسیا باعث کاهش میزان خرید آنها از ایران شده است.

    کزارش رویترز حاکی است که به سبب نگهداری و تعمیرات پالایشگاه‌ها در اروپا همه ساله در این وقت در حول و حوش ماه اکتبر و نوامبر میزان صادرات ایران کاهش می‌یابد و ماه آینده احتمالاً صادرات آسیا ثابت یا افزایش یابد چرا که چین احتمالاً میزان خرید خود را افزایش دهد.

    با این حال سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک سهم خود را از بازار بیشتر از انتظاری که کارشناسان قبل از لغو تحریم‌ها داشتند افزایش داده است. به طوریکه میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران با افزایش به بیشترین میزان 5 سال گذشته به 2.6 میلیون بشکه در روز یا بیشتر در ماه سپتامبر رسید.

    براساس منبع مطلع با موضوع، میزان فروش نفت خام ایران به غیر از نفت سبک و میعانات گازی احتمالاً در ماه نوامبر به 1.89 میلیون بشکه برسد.

    در مقایسه با یکسال گذشته میزان صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر 156 درصد رشد داشته و اما جزئیات صادرات میعانات گازی در ماه نوامبر هنوز آماده نشده است.

    برچسب ها