عصر خودرو

قزاقستان در نشست آتی اوپک در «وین» شرکت می‌کند

عصر بازار- وزیر نفت ونزوئلا، از حضور ۱۲ کشور غیرعضو اوپک از جمله قزاقستان و روسیه در نشست آتی این سازمان در «وین» خبر داد.

قزاقستان در نشست آتی اوپک در «وین» شرکت می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به نقل از «کازینفرم»، «الوخیو دل‌پینو» وزیر نفت ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از 12 کشور غیرعضو دعوت کرده تا در نشست تخصصی که قرار است 29 اکتبر (هشتم آبان ماه) سال جاری در «وین» پایتخت اتریش برگزار شود، شرکت کنند.

    وی در این رابطه گفت: اوپک از کشورهای غیرعضو همانند روسیه، آذربایجان، قزاقستان، عمان، مصر، بحرین، کلمبیا، مکزیک، ترینیداد و توباگو، بولیوی، نروژ و کانادا دعوت کرده اما تاکنون فقط روسیه و قزاقستان برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

    دل‌پینو افزود: 28 اکتبر (هفتم آبان) سال جاری، نمایندگان کشورهای عضو اوپک جلسه تخصصی خود را آغاز خواهند کرد و روز بعد از آن سایر کشورهای دعوت‌شده به این جلسه می‌پیوندند.

    اعضای اوپک در چارچوب نشست غیررسمی که در 28 سپتامبر سال جاری در الجزیره برگزار شد، به این توافق رسیدند که میزان تولید روزانه نفت خود را در سطح 32.5 تا 33 میلیون بشکه نفت در روز حفظ کنند.

    با این وجود، اوپک تاکنون با هیچ یک از کشورها بر سر میزان تولید روزانه نفتشان هیچ توافقی امضا نکرده است.

    قرار است در تاریخ 30 نوامبر تصمیم نهایی در خصوص میزان استخراج روزانه نفت، در چارچوب یک جلسه رسمی در وین گرفته شود.

    برچسب ها