عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت روز پنجشنبه به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره ثبات ونزوئلا بعد از اعتراضاتی که روز چهارشنبه و پنجشنبه صورت گرفت و همچنین تقاضای بیشتر نفت در بازار آسیا، با افزایش قیمت مواجه شد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نفت خام برنت LCOc1 50.16 دلار در هر بشکه معامله شد که 18 سنت و یا 0.36 درصد افزایش داشت.

    قیمت نفت WTI برای معاملات آتی نیز در هر بشکه 49.33 دلار معامله شد که 15 سنت و یا 0.31 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

    معامله گران گفتند که نگرانی‌ها درباره ثبات سیاسی در ونزوئلا که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت است قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی را بالابرده است. تظاهرات ضد دولتی در ونزئلا از روز چهارشنبه آغاز شده و با درگیری های زیادی نیز همراه بوده است. گفته می شود یک نفر جان خودرا در این درگیریها از دست داده است.

    در آسیا نیز شرکت نفت کره‌ای S-oil روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار دارد افزایش تقاضا برای پالایشگاه‌ها، قیمت نفت را افزایش دهد.

    برخی از تحلیلگران نیز بیان کرده‌اند که اخبار و نگرانی‌های مختلف راجع به چگونگی رسیدن به توافق ایجاد ثبات در بازار نفت در بین کشورهای عضو اوپک، می‌تواند منجر به پایین آمدن قیمت نفت شود. از سوی دیگر در ایالات‌متحده نیز در خصوص آمار ذخایر نفتی این کشور اخبار مختلفی منتشرشده است که نشان می‌دهد بالا رفتن قیمت نفت موقتی بوده است. آمریکا پیش‌ازاین اعلام کرده بود که میزان ذخایر نفتی‌اش پایین آمده است اما روز چهارشنبه اخبار جدیدی از میزان ذخایر نفتی ایالات‌متحده منتشر شد.

    برچسب ها