عصر خودرو

علاقه مندی چینی ها به ایجاد بانک خارجی در منطقه آزاد ارس

عصر بازار- مدیر گروه سرمایه گذاری تکنولوژی و علمی ایران و چین (جی جیانگ) با بیان اینکه شرکت های بزرگ چینی منطقه آزاد ارس را بهترین منطقه برای سرمایه گذاری می دانند، نسبت به ایجاد بانک در این منطقه ابراز تمایل کرد.

علاقه مندی چینی ها به ایجاد بانک خارجی در منطقه آزاد ارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، برودلین چن روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه ارس، افزود: ارس می تواند به مرکز دائمی نمایشگاهی کالاهای چینی تبدیل شود.
    وی افزود: دولت چین از تاسیس مراکز نمایشگاهی و صنعتی مشترک چینی و ایرانی حمایت می کند.
    چن، عملیاتی کردن فرآیند سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس را نیازمند دریافت جزئیات و اطلاعات بیشتر دانست و اظهارکرد: علاقه مندیم بدانیم که کدام پروژه ها در منطقه در اولویت سرمایه گذاری قرار دارد و بر اساس آن اقدام به سرمایه گذاری کنیم.
    وی خاطرنشان کرد: شرکت نفتی دولتی چین، 2 پروژه پالایشگاهی با حجم سرمایه گذاری 250 میلیون یورو را در منطقه آزاد ارس در دست اجرا دارد.
    وی گفت: برنامه هایی برای بازیافت زباله های کاغذی به منظور تولید کاغذ دیواری و چند طرح دیگر از جمله تولید خودروهای برقی و الکترونیکی نیز در برنامه کاری این هیئت در منطقه آزاد ارس وجود دارد.
    مدیرعامل منطقه آزاد ارس هم در این نشست، تبدیل بخشی از این منطقه به یک مرکز صنعتی و سرمایه گذاری به نام مرکز سرمایه گذاری ایران و چین را پیشنهاد کرد.
    محسن خادم عرب باغی با اشاره به علاقه مندی سازمان منطقه آزاد ارس به جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: معافیت های مالیاتی، تخفیف در قیمت زمین و دیگر مشوق ها از جمله مزایایی است که در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی در ارس داده می شود.
    وی اعلام کرد: ضمن فراهم سازی زمینه های همکاری شرکت های ایرانی با چینی آمادگی داریم تا از سرمایه گذاران داخلی برای همکاری با شرکت ها و سرمایه گذاران چینی دعوت کنیم.
    عرب باغی در مورد مزیت های منطقه آزاد ارس برای تاسیس پالایشگاه و فعالیت شرکت های دولتی نفتی چین، خاطرنشان کرد: در این منطقه آزاد امکان تامین مواد اولیه نفتی برای پالایشگاه ها وجود دارد.
    سرمایه گذاری در مورد تولید غذای آماده ( نودل) با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود ارس از دیگر موارد مهمی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    هیات سرمایه گذاری ایران و چین متشکل از هلدینگ شرکت های بزرگ چینی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند و سرمایه گذاری در حوزه های صنایع سنگین، امور زیرساختی و صنایع سبک در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.
    منطقه آزاد ارس به دلیل ظرفیت های بالای سرمایه گذاری مورد توجه شرکت های سرمایه گذاری خارجی است و در طول 2 سال گذشته بیش از 85 هیئت خارجی از کشورهای مختلف از این منطقه آزاد بازدید کرده اند.
    منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

    برچسب ها