عصر خودرو

اجرای طرح پر عیارسازی سنگ‌آهن در معدن چغارت

عصر بازا: ایمیدرو در دومین گام خود در زمینه پرعیارسازی و فرآوری سنگ‌آهن کم عیار، طرح فرآوری سنگ‌آهن کم عیار معدن چغارت را اجرایی می‌کند.

اجرای طرح پر عیارسازی سنگ‌آهن در معدن چغارت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، فرآوری سنگ‌آهن کم عیار معدن چغارت به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو با فراخوان عمومی اعلام شده از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (وابسته به ایمیدرو) طی یک ماه اخیر، توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

    بر اساس این طرح، فرآوری سنگ‌آهن کم عیار (حدود 35 درصد) و تولید آهن اسفنجی از این حوزه، انجام خواهد شد و سرمایه‌گذاران دارای تخصص، تجربه، سابقه اجرایی و توانایی مالی در این طرح همکاری خواهند داشت.

    معدن چغارت متعلق به شرکت سنگ‌آهن مرکزی به عنوان یکی از شرکت‌های تحت پوشش ایمیدرو، در شهرستان بافق (استان یزد) واقع شده است.

    بنا به این گزارش، ایمیدرو در زمینه پرعیارسازی سنگ‌آهن، طرح دیگری را در معدن جلال‌آباد زرند تعریف و آن را به مناقصه گذاشته است و قرار است سنگ‌آهن هماتیتی این معدن با عیار (34درصد) در مرحله نخست به 54 درصد و در مرحله بعد به 67 درصد تبدیل شود.

    طرح پرعیارسازی سنگ‌آهن به دلیل توجیه اقتصادی و آثار زیست محیطی از مدتی پیش در دستور کار ایمیدرو قرار گرفت و اخیراً با استفاده از فناوری جدید، اجرای آن توسط شرکت‌های ایرانی آغاز شده است.

    برچسب ها