عصر خودرو

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ ۹۵.۰۸.۰۵

عصر بازار- شیب نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز متوقف و در محدوده ۳۶۰,۰۰۰ ریال باقی ماند.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ ۹۵.۰۸.۰۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز چهارشنبه 95.08.05 در بازار برق بورس انرژی 1,090 مگاوات برق به ارزش 7 میلیارد و 80  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش 1 درصدی همراه بوده است.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت در روزهای اخیر در معاملات امروز متوقف شد و در محدوده 360,000 ریال باقی ماند.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در محدوده قیمت‌های روز گذشته به انجام رسید. تأخیر در تأمین مالی شرکت‌های توزیع نیروی برق بازار را با افت قابل توجه در حجم و ارزش معاملات همراه کرده است. در صورت تداوم کمبود نقدینگی در بازار امکان نزول بیشتر قیمت وجود دارد.
    بیشترین حجم معاملات در بازار امروز مربوط به نمادهای بارپایه در حال ابطال بود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950811 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950811 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره با افزایش شیب در محدوده 365,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده 336,000 ریال داشته و در اواسط دوره با شیبی تند روندی صعودی به خود گرفته و پس از صعود تا قیمت 375,000 ریال در این قیمت به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 390  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 26.07.1395 با 140  مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13940814 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها