عصر خودرو

سیف در سنگاپور:

رشد اقتصادی ایران امسال و سال آینده به ۵ درصد می‌رسد

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی ایران با پیش بینی رشد ۵ درصدی برای امسال و سال آینده اقتصاد کشور از شرکت های آسیایی خواست تا در ایران سرمایه گذاری کنند.

رشد اقتصادی ایران امسال و سال آینده به ۵ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،  رئیس کل بانک مرکزی ایران روز چهارشنبه با بیان اینکه به دلیل لغو تحریم های هسته ای، فرصت های وسیعی برای سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد شده، از شرکت های آسیایی بیشتری خواست تا در این کشور سرمایه گذاری کنند.

    ولی الله سیف در یک سمینار تجاری در سنگاپور گفت، اصلاحات اعمال شده از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال 2013 به برقراری مجدد ثبات کمک کرده و لغو تحریم ها نیزاقتصاد ایران را مجددا به بقیه جهان متصل کرده است.
    سیف در این سمینار که با حضور فعالان تجاری بخش خصوصی کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و استرالیا برگزار شد گفت، انتظار می رود تولید ناخالص داخلی ایران امسال و سال آینده رشدی 5 درصدی را تجربه کند که بالاتر از رشد 3 درصدی 2 سال گذشته است.
    سیف گفت: «لغو تحریم ها فرصت های بی سابقه ای برای سرمایه گذاران (در بازار ایران) به وجود آورده است.»
    وی افزود، علاوه بر نفت و گاز، سرمایه گذاران می توانند فرصت های موجود در بخش های پتروشیمی، فولاد، معدن کاری مس، دارو، مخابرات، هوانوردی، ماشین آلات، گردشگری، زیرساخت ها و اطلاعات و فن آوری ارتباطات را دنبال کنند.
    وی نیروی کار ماهر و تحصیل کرده، جمعیت 80 میلیون نفری و دسترسی ارزان به منابع انرژی را از مزیت های اقتصاد 450 میلیارد دلاری ایران بر شمرد.
    رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت، ایران بزرگترین ذخایر گازی جهان و سومین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد.
    حسین یعقوبی میاب، مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی ایران نیز در این نشست گفت، از زمان لغو تحریم ها، مقامات شرکت هایی از کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی به ایران سفر کرده اند.
    وی به خبرنگاران گفت: «ما مذاکرات زیادی داشته ایم. برخی از آنها منجر به انعقاد موافقتنامه ها و پیمان هایی با طرف ایرانی شده است.» یعقوبی میاب گفت، هنوز پتانسیل فراوانی برای مذاکرات بیشتر در زمینه سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

    برچسب ها