عصر خودرو

پیش‌بینی سود نقدی ۹۰ ریالی «پترول»

عصر بازار: ارزش بازار گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در دوره هشت ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴، کاهش یافته است.

پیش‌بینی سود نقدی ۹۰ ریالی «پترول»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان طی اطلاعیه ای از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی برای شرکت در جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت 10 صبح روز سه شنبه، 31 شهریور ماه 1394 در محل مرکز همایشهای بین المللی پژوهشکده صنعت نفت دعوت به عمل آورد.

    همچنین، این شرکت در گزارشی، فعالیت هیات مدیره را در دوره 8 ماهه منتهی به 31 اردیبهشت ماه 1394 منتشر کرد. 

    گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بر اساس اطلاعات و صورتهای مالی میاندوره ای «پترول»،‌ سرمایه ثبت شده این شرکت 20 هزار میلیارد ریال بوده است.

    در ابتدای دوره 8 ماهه تعداد سهام 8 شرکت را با بهای تمام شده 7 هزار و 604 میلیارد و 767 میلیون ریال و ارزش بازار 9 هزار و 124 میلیارد و 824 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. در انتهای اردیبهشت ماه 1394 و بعد از گذشت 8 ماه، بهای تمام شده «پترول» 8 میلیارد و 276 میلیون ریال و ارزش بازار این شرکت 669 میلیارد و 314 میلیون ریال کاهش داشت.

    این شرکت، در این دوره هشت ماهه، 2 هزار و 329 میلیارد و 17 میلیون ریال از سرمایه گذاری خود درآمد کسب کرد که بعد از کسر هزینه های مالی و عمومی و اداری و اضافه کردن آن به سود انباشته تعدیل شده این شرکت در ابتدای سال، و با کسر سود سهام مصوب مجمع، مبلغ 115 ریال به سود برای هر سهم محاسبه شد.

    لازم به ذکر است، با پیشنهاد هیئت مدیره،‌ «پترول» مبلغ 90 ریال را به عنوان سود نقدی هر سهم در نظر گرفت. این در حالیست که سود نقدی هر سهم در پایان سال مالی گذشته در شهریورماه 1393 ، 200 ریال پیشنهاد شده بود.  همچنین در پایان این دوره 8 ماهه،‌ نرخ بازده دارایی‌ها و نرخ بازده حقوق صاحبان سرمایه‌( ارزش ویژه) به ترتیب 5.5 و 9.3 درصد محاسبه شد.

    برچسب ها