عصر خودرو

تامین مالی امروز گل‌گهر در بورس کالا؛

عرضه یک‌ هزار و‌ ۲۱۹‌ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن

عصر بازار- شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر جهت تأمین مالی طرح های توسعه خود اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن دانه‌بندی شده کرده است.

عرضه یک‌ هزار و‌ ۲۱۹‌ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، با توجه به تصویب پذیرش و انتشار اوراق سلف 750 هزار تن کنسانتره سنگ آهن در هیات پذیرش بورس کالا، اوراق مزبور به ارزش یک هزار و 219 میلیارد ریال، امروز چهارشنبه پنجم آبان 1395 در بورس کالا عرضه خواهد شد.

    این اوراق با بازده حداقل 19 و حداکثر 20 درصد در سررسید و به صورت بانام و معاف از مالیات عرضه خواهد شد. بازارگردان، متعهد پذیره¬نویسی و مشاور پذیرش این اوراق، شرکت تأمین سرمایه امید است و نقدشوندگی این اوراق توسط تامین سرمایه امید تضمین شده است.

    عرضه این اوراق به روش گسترده با قیمت ثابت یک میلیون و 625 هزار ریال در هر قرارداد، از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران انجام خواهد شد. همچنین معاملات ثانویه آن از 19 آبان 95 آغاز و تا 5 آبان 96 ادامه خواهد داشت. دارایی پایه این اوراق مشتمل بر 80 درصد کنسانتره سنگ آهن زیر 600 میکرون و مابقی آن زیر 150 میکرون است. هر برگ از این اوراق برابر با یک تن کنسانتره سنگ آهن بوده و حداکثر حجم اوراق قابل عرضه محدود به حجم عرضه اولیه خواهد بود.

    تا کنون شرکت صنعتی و معدنی گلگهر از طریق تأمین سرمایه امید بیش از شش هزار میلیارد ریال تامین مالی موفقیت آمیز در بازار سرمایه کشور انجام داده است. این اوراق فاقد پرداخت سود میاندوره‌ای بوده و فرصتی مناسبی برای سرمایه¬گذاران و فعالان بازار سرمایه است تا از نرخ بازده بدون ریسک آن بهره ببرند.

    برچسب ها