عصر خودرو

صالح‌آبادی عنوان کرد؛

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با یارانه ۵درصدی به تولید

عصر بازار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات از اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با یارانه ۵درصد از محل منابع داخلی بانک، برای تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با یارانه ۵درصدی به تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک توسعه صادرات، علی صالح آبادی از اختصاص 4000 میلیارد ریال تسهیلات با یارانه 5درصد از محل منابع داخلی بانک برای تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و گفت: تسهیلات مذکور ‌بابت طرح‌ها و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی قابل پرداخت است و وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده تا در طول مدت اجرای این تفاهم‌نامه، تا سقف 200 میلیارد ریال از منابع خود را جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات بانک به مشتریان در اختیار بانک قرار دهد.

    مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: سقف تسهیلات مشمول یارانه برای هر واحد صنعتی 20 میلیارد ریال برای طرح و 10 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش تعیین می‌شود؛ تخصیص این یارانه نقش به سزایی در کاهش قیمت تمام‌شده منابع مالی تامین شده برای واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد داشت و توان رقابتی آنها را هم در بازار داخلی و هم در بخش صادرات افزایش می‌دهد.

    وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا توان رقابتی این واحدها افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت صنعت معدن و تجارت، به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است

    برچسب ها