عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۳۱۹درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار و ۹۴۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۷۹ میلیارد ریال رسید که رشد ۳۱۹ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه گذشته تجربه کرد.

رشد ۳۱۹درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه طی روز یکشنبه به یک هزار و 178 قرارداد رسیده بود که این میزان حجم با رشد 319 درصدی به 4 هزار و 947 قرارداد طی روز شنبه رسید.

    بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با رشد نرخ رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی آن، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی رسیدن آن به سطح 1265 دلاری بوده است.

    از طرفی بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی روز دوشنبه در چهار سر رسید مثبت و در سر رسید اردیبهشت ماه منفی بود.

    بر این اساس قیمت سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 102 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/18درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد 0/12 نسبت به روز یکشنبه گذشته به قیمت یک میلیون و120 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 141 هزار تومان معامله و با افزایش 0/16درصدی رو به رو شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افت قیمت 0/01 درصدی با نرخ یک میلیون و 160 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 180 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/11درصدی را به ثبت رساند.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    با رشد قیمت دلار طی روز دوشنبه، خریدهای سکه‌بازان نیز افزایش یافت، به‌طوری‌که فلز گرانبهای داخلی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 7 هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 103 هزار تومان رسید. با این رشد، سکه برای اولین بار از 14 مهر بالای مرز یک میلیون و 100هزار تومان معامله شد. رشد سکه در حالی رقم خورد که بهای اونس در بازارهای جهانی نشانه افزایشی خاصی از خود بروز نداده بود و تا ساعت 3 بعدازظهر بیشتر در میانه محدوده هزار و 260 دلار حضور داشت. با این حال، بازار سکه بیشتر در جهت حرکت دلار حرکت کرد. البته به گفته فعالان، معامله‌گران سکه به روند اونس در هفته جاری امیدوار هستند.

    برچسب ها