عصر خودرو

سفیر فرانسه:

مصمم به گسترش همکاری ها با ایران هستیم

عصر بازار- سفیر فرانسه با بیان اینکه کشورش برای گسترش همکاری ها با ایران در همه زمینه ها مصمم است، بر لزوم اعتمادسازی دو طرفه برای گسترش مناسبات تاکید کرد.

مصمم به گسترش همکاری ها با ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  «فرانسوا سی نمو» امروز(سه شنبه) در همایش دو روزه مشترک ایران و فرانسه درباره حمل و نقل در مرکز تحقیقات ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی افزود: فرانسه اراده ای قوی برای آغاز همکاری های مشترک با ایران دارد و برگزاری این همایش نشان دهنده این اراده است.
    سفیر فرانسه یادآورشد: در این همایش، دو موضوع مهم «حمل ونقل ترکیبی و چگونگی تامین سرمایه لازم برای طرح ها» بررسی می شود.
    وی به عزم دولت روحانی برای مدرن سازی زیرساخت های ایران اشاره کرد و گفت: فرانسه آماده است تجربه های خود را در اختیار ایران قرار دهد.
    وی در عین حال بر تبادل دانشجو بین دو کشور برای افزایش سطح دانش فنی تاکید کرد.
    به گزارش ایرنا، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی میزبان همایش مشترک ایران و فرانسه در زمینه «حمل و نقل ترکیبی» و «سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های زیربنایی» است.
    از جمله سخنرانان فرانسوی این همایش تخصصی می توان به «رئیس بخش زیرساخت های حمل و نقل و مشارکت عمومی - خصوصی، مدیر پروژه، حقوقدان متخصص در مشارکت عمومی - خصوصی، متخصص ترابری مرکزی، مدیر روابط بین الملل مدرسه پل و راه و معاون بخش معاونت تبادلات بین المللی» اشاره کرد.
    بعد از برجام و لغو تحریم ها، توجه به توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود زیرساخت های این بخش در کشور با سرمایه گذاری خارجی افزایش یافته به طوری که دیروز(دوشنبه) وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان، 6 سند همکاری های حمل و نقلی امضا کردند.

    برچسب ها