عصر خودرو

رویترز:

افت محدود قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت روز سه شنبه برای دومین روز متوالی کاهش یافت. تحلیلگران بانک استرالیا ونیوزیلند (A&N) معتقدند، تا زمانی که برنامه کاهش تولید اوپک شفاف نشود، ممکن است کاهش قیمت نفت در دامنه محدود و حول و حوش سطوح کنونی ادامه پیدا کند.

افت محدود قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بانک یاد شده روز سه شنبه اعلام کرد، قیمت های نفت خام به دلیل اینکه برخی اعضای اوپک خواهان معاف شدن از بحث توافق کاهش تولید هستند، به شدت تحت فشار قرار دارد.
    «جابر اللعیبی» وزیر نفت عراق یکشنبه گذشته گفته بود، این کشور می خواهد از برنامه محدودسازی تولید معاف باشد، زیرا برای جنگ با داعش پول بیشتری لازم دارد.
    «فیاض النعمه» معاون وزیر نفت عراق نیز یکشنبه گذشته گفته بود، تولید نفت این کشور در سطح 4.77 میلیون بشکه در روز قرار دارد که روزانه 3.87 میلیون بشکه آن صادر می شود.
    «فلاح العامری» رییس شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق نیز تصریح کرده است، ما از این مقدار کمتر تولید نمی کنیم، نه با اوپک و نه با هر کشور دیگری.
    از سوی دیگر افزایش اندازه شاخص دلار به 98.71، عامل دیگر کاهش قیمت نفت در صبح امروز بود. با افزایش نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی، قدرت خرید نفت مشتریانی که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار است کمتر می شود، زیرا نفت کالایی است که به دلار قیمت گذاری می شود. با کاهش تقاضای نفت، قیمت آن کاهش می یابد.
    قیمت آتی نفت برنت دریای شمال در ساعت 05:28 صبح امروز به وقت گرینویچ با هشت سنت کاهش نسبت به دیروز به 51 دلار و 38 سنت رسید.
    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز صبح امروز در بازار نایمکس این کشور با یک سنت کاهش نسبت به دیروز به 50 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید.
    قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز 51 دلار و 46 سنت و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت 50 دلار و 52 سنت بود.

    برچسب ها