عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس ازبکستان آغاز به کار کرد‎

عصر بازار- دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس تعاونی ازبکستان در مرکز نمایشگاهی «اوز.اکسپو.مرکز» شهر تاشکند آغاز به کار کرد.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس ازبکستان آغاز به کار کرد‎
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس تعاونی ازبکستان با شرکت بیش از 2 هزار و 200 واحد تجاری و صنعتی، عصر روز گذشته در مرکز نمایشگاهی «اوز.اکسپو.مرکز» پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

    بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه کارخانجات، شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی فعال در زمینه‌های صنایع مانند ماشین‌سازی، خودرو‌سازی، الکترونیک، ماشین‌آلات کشاورزی، شیمی، داروسازی، صنایع سبک و غذایی، صنایع دستی، پلاستیک، مصالح ساختمانی، مطبوعات، هواپیماسازی، راه آهن، خدمات بیمه و بانکی، مالیات و سایر بخش‌ها حضور دارند.

    «اولغ‌بیک روزی‌قل‌اف» معاون نخست وزیر ازبکستان در آئین گشایش این نمایشگاه، هدف از برگزاری آن را ارائه کمک به کارآفرینان و تولیدکنندگان، تحکیم و توسعه سازمان‌ها، کارخانجات و شرکت‌های بومی رشته‌ای و بین‌رشته‌ای، آگاهی‌بخشی وسیع‌تر در مورد فرآورده‌های تولیدی در کشور، جستجوی همکاران و انعقاد قراردادهایی بین تولیدکنندگان داخلی برای صادرات عنوان کرد.

    وی افزود: این نمایشگاه همچنین به منظور افزایش تولید کالاهای مورد نیاز داخلی، کاهش واردات، ارتقای توان رقابت با محصولات مشابه خارجی، توسعه همکاری‌ها میان تعاونی‌های کشورهای مختلف و در نهایت افزایش تولید ناخالص ملی ازبکستان تشکیل شده است.

    معاون نخست وزیر ازبکستان در ادامه اظهار داشت: طی 10 سال گذشته، تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس تعاونی این کشور 7 برابر، تعداد فرآورده‌های نمایشی غرفه‌ها بیش از 20 هزار نوع و میزان قرادادهای منعقد برای فروش فرآورده‌ها از طریق این نمایشگاه 11 برابر افزایش یافته است.

    روزی‌قل‌اف از ازبکستان به عنوان یکی از فعال‌ترین اقتصادهای در حال رشد آسیای مرکزی نام برد و گفت: دولت تاشکند تاکنون اصلاحات فراوانی‌ را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی این کشور انجام داده و توانسته سرمایه‌گذاران خارجی زیادی‌ را برای فعالیت در این کشور جذب کند.

    معاون نخست وزیر ازبکستان خاطرنشان کرد: در سال 2015 میلادی یک هزار و 300 نفر از نمایندگان شرکت‌های خارجی از 55 کشور جهان از جمله آلمان، انگلستان، چک، کانادا، چین، کره جنوبی، هندوستان، ژاپن، ترکیه، امارات متحده عربی، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و دیگر کشورها از این نمایشگاه بازدید کردند که در نتیجه آن، قراردادهایی برای صادرات به ارزش بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون دلار به امضا رسیده است که تقریبا نیمی از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.

    معاون نخست وزیر ازبکستان در پایان تأکید کرد: بدون تردید، دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس تعاونی یکی از مهمترین رویدادهای سال 2016 میلادی در این کشور خواهد بود.  

    دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و بورس تعاونی ازبکستان که توسط وزارت روابط اقتصادی خارجی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی این کشور برگزار شده است تا روز 31 اکتبر (10 آبان) برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

    برچسب ها