عصر خودرو

رایزنی روسیه با اوپک برای کمک به تثبیت بازار نفت

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه در آستانه نشست ماه آینده اوپک با هدف نهایی‌کردن توافق الجزایر گفت، وزرای انرژی روسیه و قطر به‌همراه دبیرکل اوپک اقدام مشترک احتمالی برای تثبیت بازار نفت را مورد بررسی قرار دادند.

رایزنی روسیه با اوپک برای کمک به تثبیت بازار نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در آستانه نشست ماه آینده اوپک با هدف نهایی کردن توافق الجزایر گفت، وزرای انرژی روسیه و قطر به‌همراه دبیرکل اوپک اقدام مشترک احتمالی برای تثبیت بازار نفت را مورد بررسی قرار دادند.
    روسیه بزرگترین تولید کننده نفت جهان است که عضو اوپک محسوب نمی‌شود، اما همچون اعضای اوپک درآمدهایش به‌دلیل افت قیمت جهانی نفت آسیب دیده است.

    نواک پس از سفر به عربستان و دیدار با وزیر انرژی این کشور، در وین گفت، کاهش شدید قیمت نفت ممکن است موجب کمبود نفت و آشفتگی غیرقابل پیش‌بینی در قیمت‌ها شود.

    وی افزود: «به همین دلیل است... که فریز تولید یا حتی کاهش تولید برای یک بازه زمانی مشخص تصمیمی درست برای انرژی جهانی است... یک یک اقدام کوتاه‌مدت در زمینه محدود کردن تولید می‌تواند به کاهش آشفتگی در بازار کمک کند و بازار را باثبات‌تر سازد».

    ماه گذشته در الجزایر، اوپک توافق کرد که تولید خود را کاهش دهد. جزئیات این توافق قرار است طی هفته‌های آینده در نشست اوپک نهایی شود. هدف از این توافق رساندن تولید اوپک به سظح 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز است.

    نواک پس از گفت‌وگو با محمد اسدا، وزیر نفت قطر و محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: «ما وضعیت فعلی بازار نفت و مکانیزم‌های مختلف و گزینه‌های مربوط به اقدامات مشترک... را با جزئیات مورد بحث قرار دادیم».

    نواک روز دوشنبه بار دیگر گفت که فریز تولید نفت «یک ابزار مؤثر است که روسیه آماده است برای برقراری توازن در بازار از آن استفاده کند». وی افزود، مسکو در حال بررسی «گزینه‌های مختلف» است، اما از اشاره به جزئیات خودداری کرد.

    برچسب ها