عصر خودرو

معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد؛

اجازه انتشار اسناد خزانه اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی

عصر بازار-معاون اول رئیس جمهوری تصویب نامه هیات وزیران درخصوص اجازه انتشار اوراق اسناد خزانه به وزارت جهاد کشاورزی بابت پرداخت بدهی های خود را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

اجازه انتشار اسناد خزانه اسلامی به وزارت جهاد کشاورزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، با تصویب هیات وزیران، وزارت جهاد کشاورزی مجاز شد بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی از طریق نهاد مالی، نسبت به انتشار حداکثر 70 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا پنج سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی‌های مذکور کند.

    متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

    1- به وزارت جهاد کشاورزی (شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران) اجازه داده می‌شود بابت پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مربوط به خریدهای تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، از طریق نهاد مالی، نسبت به انتشار حداکثر 70 هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر70) ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا (5) سال اقدام و منابع مالی تجهیز شده را صرف بازپرداخت بدهی‌های مذکور کند.

    تبصره- تعهدات ناشی از اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولات استراتژیک موضوع ماده (33) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز پس از تأیید سازمان برنامه‌وبودجه کشور از محل منابع این بند قابل پرداخت است.

    2- به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بخشی از دارایی‌های معین و حائز شرایط وزارتخانه و شرکت‌های موضوع بند (1) این تصویب‌نامه را بدون رعایت تشریفات معمول، مبنای انتشار اوراق اسلامی قرار دهد.

    3- اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور به‌عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، در لوایح بودجه‌های سنواتی کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه آنها اقدام می‌نماید. سود سررسید شده اوراق مذکور در سال 1395، از محل فروش اوراق منتشر شده قابل تامین است.

    4- سازمان برنامه‌وبودجه کشور احکام لازم برای بازپرداخت اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر اوراق سررسید شده را از محل انتشار اوراق جدید در لوایح بودجه سنواتی درج کند.

    برچسب ها