عصر خودرو

تا پایان شهریور ماه؛

پیشرفت فاز ۳ پتروشیمی پردیس به مرز ۹۵ درصد رسید

عصر بازار- پتروشیمی پردیس تا پایان شهریور ماه در بخش طراحی و مهندسی ٩٨,٢ درصد، در بخش تدارکات ۹۸.۵۰ درصد و در بخش ساختمان، نصب و راه اندازی بیش از ٨٤ درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت فاز ۳ پتروشیمی پردیس به مرز ۹۵ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، متوسط پیشرفت فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست، ٧٢درصد است.

    طرح توسعه پتروشیمی پردیس قرار است با حدود یک میلیون تن ظرفیت وارد مدار تولید شود.

    به گفته علی محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قرار است تا پایان امسال تولید اوره و آمونیاک کشور بر اساس برنامه ریزی انجام شده به بیش از ٦,٥ میلیون تن برسد.

    اکنون کشورهای چین، هند و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی به دلیل رشد تولید محصولات کشاورزی نیازشان به اوره در حال افزایش است و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کننده اوره و آمونیاک کشورمان به دلیل کیفیت و قیمت مناسب با افزایش تقاضاهای خارجی برای خرید مواجه هستند.

    نیاز داخل به اوره حدود ٢ میلیون تن در سال است که با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و مازاد تولید نیز به خارج از کشور صادر می شود.

    طبق اعلام بساق زاده، امکان سوآپ میان مجتمع‎های تولید کننده اوره و آمونیاک هم اکنون در کشور وجود دارد و با توجه به اعلام نیاز کشاورزان، پتروشیمی‎هایی مانند پردیس، شیراز، کرمانشاه و خراسان می توانند اقدام به سوآپ کنند.

    برچسب ها