عصر خودرو

بازگشت رسمی HTC به ایران

اچ‌تی‌‌سی در تهران دفتر تاسیس می‌کند

عصر بازار- پس از منقضی شدن مجوز نمایندگی‌های برند HTC در ایران، این برند اخیرا از ورود رسمی دوباره به بازار ایران و تصمیم برای تاسیس دفتر رسمی HTC در تهران خبر داده است.

اچ‌تی‌‌سی در تهران دفتر تاسیس می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، چندی پیش در گزارشی با عنوان « همه برندهای موبایل جز چینی و کره‌ای‌‌ نمایندگی مستقیم‌ ندارند/ واردات دو برند معروف حتی بدون نمایندگی غیرمستقیم+سند» گزارش داده شد : بررسی اوضاع برندهای خارجی گوشی موبایل در کشور نشان می‌دهد جز دو برند چینی و کره‌ای هیچ یک از برندهای گوشی در ایران نمایندگی مستقیم ندارند و دو برند از معروف‌ترین موبایل‌ها سامل سونی و اچ‌‌تی‌سی حتی نمایندگی ندارند.

    بر اساس این گزارش، اعلام شده بود: وضعیت اچ تی سی در بازار موبایل ایران بدون نمایندگی با نمایندگی غیر مستقیم و البته منقضی شده است که آخرین مجوز واردات شرکت پرشین سلوکام قشم نماینده سابق اچ تی سی در ایران نیز به وسیله نمایندگی غیر مستقیم و از طریق کشور واسطه امارات واردات انجام می‌داد تا نهم اردیبهشت ماه 95 بوده و منقضی شده است. به این ترتیب هم‌اکنون واردات کالای HTC به ایران حتی بدون نماینده غیر مستقیم انجام می‌شود.

    در واکنش به این خبر و در پاسخ به سوالی، نیکیتاش گلیکاس مدیر منطقه ای اچ تی سی در یک نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته HTC سه توزیع کننده در ایران داشت اما اکنون دفتر رسمی و نماینده رسمی در ایران دارد.

    وی با بیان اینکه تمامی نامه نگاری‌ها در کمپانی اچ‌تی‌سی انجام شده و منتظر تایید سفارت هنگ کنگ هستیم، گفت: از 15 روزه آینده با پایان تمام کارها با وزرات‌خانه‌های مربوطه، فعالیت رسمی‌ HTC در  ایران طبق قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران با نمایندگی توزیع و گارانتی شرکت سامتل آغاز می‌شود.

    وی تاکید کرد: پس از امکان‌پذیر شدن نقل و انتقالات مالی، دفتر رسمی HTC را در تهران تاسیس خواهیم کرد.

    گلیکاس با بیان اینکه در حال حاضر دولت ایران در راستای مبارزه با کالای قاچاق، با جدیت از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری می‌کند، گفت: پیش از این میزان کالای غیررسمی اچ‌تی سی که به ایران وارد می‌شد از واردات رسمی بیشتر بود که اگرچه آن کالا نیز موبایل اچ‌تی سی‌ است اما برای شبکه و بازار ایران تولید و آزمایش نشده است.

    همچنین در این نشست سامان کاویان مدیرکل HTC در ایران، تاکید کرد: شرایط برای امکان‌پذیر شدن تراکنش های مالی در ایران روبه‌بهبود است و تا زمان فراهم شدن این امکان و تاسیس دفتر رسمی HTC در تهران، کارهای تجاری این شرکت در ایران از طریق دفتر حافظ منافع اچ‌تی‌سی در کشور ایران انجام می‌شود.

    برچسب ها