عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

دوران قیمت پایین نفت رو به پایان است

عصر بازار- وزیر نفت عربستان در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: دوران قیمت پایین نفت با بهبود بنیان‌های اساسی بازار، رو به اتمام است.

دوران قیمت پایین نفت رو به پایان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، خالد الفلیح وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان طی یک کنفرانس خبری مشترک با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: با توجه به بهبود عوامل اصلی بازار جهانی نفت، دوران پایین قیمت نفت رو به پایان است.

    فلیح در این کنفرانس خبری که پس از دیدار با وزیر انرژی روسیه صورت گرفت اعلام کرد: عوامل بنیادی بازار نفت موثر در تعادل بین عرضه و تقاضا روند رو به بهبودی را آغاز کرده است..

    وی تاکید کرد: نظرات بین عربستان سعودی و روسیه به عنوان دو کشور بزرگ تولید کننده نفت جهان در مورد لزوم تثبیت شرایط در بازار نفت در حال نزدیک شدن به یکدیگر است.

    وی ادامه داد: عربستان روندی را برای ایفای نقش در جهت هماهنگ کردن روسیه با اوپک و شورای همکاری خلیج فارس آغاز کرده است.

    فلیح ادامه داد: در مذاکرات امروز ما زمینه را در جهت رسیدن به توافق در ماه نوامبر آماده کردیم.

    نوواک در این کنفرانس خبری ادامه داد: سطح تولید نفت روسیه برای افزایش قیمت نفت به توافق کشورهای عضو اوپک بستگی دارد.

    وی ادامه داد: من مجدداً تاکید می‌کنم که هم‌اکنون ما آمادگی ارائه آمار نداریم چرا که همچنان به مشاوره بیشتر نیاز داریم و تصمیم نهایی ما به توافق اوپک و مذاکرات ما با این سازمان بستگی دارد.

    وی با اشاره به سطح فریز نفتی روسیه گفت: هم‌اکنون در حال بررسی برخی گزینه‌ها هستیم اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم .

    فلیح در این اجلاس گفت: روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است و از جمله طرف‌های تاثیرگذار در تثبیت بازار نفت محسوب می‌شود.

    فلیح ادامه داد: نوواک از حضور در این اجلاس استقبال کرده که نشان دهنده تمایل این کشور برای همکاری در حوزه نفت برای تثبیت بازار است.

    نوواک نیز اعلام کرده بود که پیشنهاداتی را در اجلاس ریاض مطرح خواهد کرد.

    برچسب ها