عصر خودرو

قیمت دلار دولتی بالا رفت

یک گام دیگر در راستای یکسان‌سازی نرخ ارز

عصر بازار- بررسی نرخ انواع ارز با نرخ دولتی از سوی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که حرکت آرام و هدفمند به سمت نزدیک شدن نرخ دلار بانکی با بازار آزاد ادامه دارد و امروز نرخ دلار باز هم بالا رفته است.

یک گام دیگر در راستای یکسان‌سازی نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک مرکزی صحبت از تک‌نرخی کردن ارز تا پایان امسال به میان آورده و وعده داده است که نرخ دلار دولتی با بازار آزاد، آنقدر به هم نزدیک خواهد شد که بتوان به راحتی بساط ارز دولتی را برچید و قیمت بازار آزاد و مرجع را یکی کرد. حال هم چند وقتی است که قیمت دلار رو به افزایش گذاشته و با حرکتی آرام و هدفمند، به سمت افزایش پیش می‌رود.

    البته برخی از روزها، به همان میزانی که نرخ دلار دولتی افزایش می‌یابد، دلار آزاد هم صعود می‌کند و شرایط را به نوعی برای یکسان‌سازی این دو نرخ، کمی سخت می‌کند؛ اما به هرحال بانک مرکزی به حرکت آرام خود حداقل در چند ماه گذشته ادامه داد و زمینه را به نوعی فراهم کرده که بتوان یکسان سازی نرخ ارز را با راحتی بیشتری انجام داد.

    امروز هم نرخ دلار دولتی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده، افزایش را نشان می‌دهد و به 31755 ریال رسیده است؛ در حالی که دلار در آخرین معاملات روز گذشته بازار آزاد تهران  35920 ریال بوده است. از اول آبانماه هم البته این نرخ رسمی دلار بوده است که تلاش کرده خود را به نرخ بازار آزاد نزدیک کند، به نحوی که قیمت دلار دولتی در روز دوم آبانماه، 31730 ریال بوده، یعنی همان نرخی که در روز اول آبانماه نیز، 31730 ریال به ثبت رسیده است. در سی ام مهر نیز نرخ دلار دولتی 31687 ریال بوده است.

    امروز نرخ پوند دولتی 38741 ریال، فرانک سوئیس 31932 ریال، کرون سوئد 3558 ریال، درهم امارات 8646 ریال، لیر ترکیه 10313 ریال است.

    برچسب ها