عصر خودرو

آغاز تجهیز اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش + جزئیات

عصر بازار- در حالی طرح ثبت نام صندوق‌های مکانیزه فروش برای اصناف آغاز شده است که این صندوق‌ها به صورت رایگان در اختیار واحدهای صنفی تعیین شده قرار می‌گیرد.

آغاز تجهیز اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش + جزئیات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، طبق ماده 71 قانون نظام صنفی نوسازی شبکه‌های صنفی و سیستم توزیع کشور از طریق ترویج استفاده از تجهیزات و ابزارآلات مدرن در بنگاه‌های صنفی باید در دستور کار قرار بگیرد

    طبق این ماده به منظور تسهیل دادوستد، ثبت مستندسازی، نظارت بر قیمت‌ها و شفافیت در مبادلات اقتصادی افراد صنفی عرضه‌کننده کالا یا خدمات مکلفند مطابق اولویت‌بندی مشاغل که هرساله اعلام می‌شود از سامانه صندوق مکانیزه فروش استفاده کنند.

    از شرایط اعطای صندوق‌های مکانیزه فروش به واحدهای صنفی این است که تمامی صنوف ثبت نامی دارای پروانه کسب معتبر باشند و در صورت ازدیاد تعداد متقاضیان، آن دسته از واحدهایی که عضو رسته‌های صنفی 29 اعلام شده از  سوی سازمان امور مالیاتی باشند در اولویت قرار می‌گیرند.

    نصب صندوق‌های مکانیزه فروش هم در قانون نظام صنفی کشور و هم در قانون دریافت مالیات‌های مستقیم در نظر گرفته شده و واحدهای صنفی برخی از رسته‌های شغلی ملزم به نصب آن هستند و در صورتی که اقدام به این مساله نکنند ضمن محرومیت از معافیت‌های مالیاتی برای آنها جریمه مالیاتی لحاظ خواهد شد.

    نکته قابل اشاره این است که این صندوق‌ها به صورت رایگان در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد تا در جهت عمل به ماده 71 قانون نظام صنفی هرچه سریع‌تر گام برداشته و در جهت تسهیل دادوستد حرکت کند.

    به موجب این طرح علاوه بر افزایش قدرت رقابت مشخص شدن تراز سود و زیان واحدهای صنفی، ایجاد اطمینان برای مشتری با ارائه‌ی فاکتور خرید و اخذ مالیات به صورت عدالت‌محور از گرانفروشی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

    متقاضیان شرایط طرح تجهیز رایگان صندوق‌های مکانیزه فروش می‌توانند با مراجعه به سایت http://pos.otaghasnafeiran.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

    برچسب ها