عصر خودرو

سکوی ١٨B پارس جنوبی با ثبت رکوردی جدید راه اندازی شد

عصر بازار- مجری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی گفت: سکوی ١٨B پارس جنوبی با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز پس از ٦٢ روز کاری با ثبت رکوردی جدید در عملیات هوک آپ (یکپارچه سازی چاه ها با سکو و برخی اتصالات)، راه اندازی شد.

سکوی ١٨B پارس جنوبی با ثبت رکوردی جدید راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حسن بویری افزود: عملیات تولید (Start up) سکوی ١٨B پس از باز کردن چاه شماره 2 این سکو و روشن شدن مشعل آن آغاز شد و بزودی گاز دریافتی به پالایشگاه خشکی این فازها ارسال می شود.

    وی با اشاره به نصب سکوی ١٨B در اواخر مردادماه سال جاری اضافه کرد: راه اندازی این سکو در این مدت زمان درحالی صورت گرفته که تا پیش از آن ثبت چنین رکوردی در عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی بی سابقه بوده است.

    مجری فازهای ١٧ و١٨ پارس جنوبی ادامه داد: هم اکنون عملیات نصب اسپول های خط لوله ١٨ اینچ حد فاصل سکوی ١٨A و ١٨B در حال انجام است که با اتمام عملیات مربوطه و انجام هیدروتست این خط لوله، گاز تولیدی این سکوی اقماری به سکوی ١٨A ارسال و متعاقب آن به پالایشگاه فازهای ١٧و١٨ منتقل می شود.

    سکوی اقماری ١٨A با تلاش متخصصان مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در یارد صنعتی بندر عباس ساخته شده است.

    سه شنبه ٢٧ مهرماه سکوی ١٧B دومین و آخرین سکوی فازهای ١٧و١٨ پارس جنوبی هم پس از عملیات ساخت، در یارد بندر عباس بارگیری و آماده انتقال به موقعیت فراساحل این فازها شد.

    پیش بینی شده است سکوی ١٧Bنیز تا اوایل اسفندماه سال جاری با ظرفیت 500  میلیون فوت مکعب به بهره برداری برسد.

    برچسب ها