عصر خودرو

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

خصوصی سازی امسال تمام نمی‌شود

عصر بازار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: اگر با وجود تمام تلاش ها، واگذاریها در سالجاری تمام نشود، بدیهی است که مجلس شورای اسلامی یک سال دیگر فرصت را تمدید خواهد کرد.

خصوصی سازی امسال تمام نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پوری حسینی گفت: امیدواریم امسال تمام واگذاری های بنگاه ها به بخش خصوصی تمام شود و اگر با وجود تمام تلاش های ما این امر محقق نشود و شرکتهایی باقی بمانند، بدیهی است که مجلس شورای اسلامی یک سال دیگر فرصت را تمدید خواهد کرد.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: به موجب قانون اصل 44 بنا شده بود که شرکتهای گروه یک واگذاریها تا سال 89 و شرکتهای گروه 2 نیز تا سال 93 عرضه و واگذار شوند.

    وی در همین رابطه اضافه کرد: بعبارت دیگر قانونگذار برای خصوصی سازی انتهایی تعیین کرده بود که به موجب آن می بایست سال های 89 و 93 واگذاری تمام شرکتهای گروههای 1و 2 تمام می شدند و در گروه 1 واگذاری ها سهم 20 درصد دولت حفظ می شود.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه آماده نبودن شرکتها جهت واگذاری، عدم کشش بازار و نیز شرایط خاص کشور را از جمله علل عمده و دخیل در عدم اتمام واگذاریها دانست.

    وی با اشاره به اینکه در سال 95 از هر دو گروه 1 و 2 در لیست واگذاریها حضور دارد تصریح کرد: اگر تمام واگذاریها تا پایان امسال به اتمام نرسد تاریخ واگذاریها از سوی مجلس دوباره تمدید خواهد شد.

    پوری حسینی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خلا خاصی در قانون اصل 44 دیده می شود؟ اذعان کرد: بطور منصفانه یکی از قوانین محکم تصویب شده همین قانون اصل 44 است که قانون نسبتا جامع و مانعی محسوب می شود.

    وی خاطرنشان کرد : به دلیل اینکه عملیات ما بسیار خاص و برای یک بار در عمر قابل تجربه است و نیز به دلیل پوشش بعضی حوادث و وقایع، قوانین بصورت موردی تکمیل می شود وگرنه بطور قطع خلا کلی در این مورد احساس نمی شود.

    برچسب ها