عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی:

خرید هواپیما در مراحل نهایی است

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی گفت که مذاکرات مربوط به خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس خرید هواپیما در مراحل نهایی است و بزودی اجرایی می‌شود.

خرید هواپیما در مراحل نهایی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس آخوندی در حاشیه امضا شش سند همکاری میان ایران و آلمان گفت: با توجه به موافقت اوفک درباره خرید هواپیما به زودی ملت ایران شاهد نتایج آن خواهند بود.

    وزیر راه و شهرسازی درباره تاسیس شرکت های هواپیمایی جدید با بیان اینکه تمام سیستم قیمت گذاری در حمل نقل هوایی در کشور آزاد شده، اظهار کرد:  اکنون شرکت های متعددی از ایران  درخواست پروانه و تاسیس کرده اند که البته شرایط را بسیار سخت کردیم.

    این مقام مسئول توضیح داد: یک شرکت هواپیمایی که بتواند تمام خدمات لازم را ارائه دهد باید حداقل 350میلیارد تومان سرمایه داشته باشد و کارکنان آن نیز باید  متخصص باشند؛ ضمن اینکه هواپیماهای شرکت باید نو بوده و سال ساخت‌شان بالای سال 2هزار باشد.

    وی با اشاره به استقبال خوب شرکتهای هواپیمایی خارجی گفت: چندین شرکت اعلام آمادگی کرده و مجوزهای اولیه را گرفتند و در حال انجام بقیه کارهایشان هستند.

    به گفته آخوندی،  شرکت‌های توانمند با پایه مالی خوب و توان فنی بالا و ناوگان خوب پای کار امده‌اند تا سطح ناوگان هوانوردی ایران را ارتقا دهند.

    برچسب ها