عصر خودرو

وزیر نفت عربستان اعلام کرد

افزایش احتمال توافق در نشست اوپک

دیدار با وزیر انرژی روسیه تاثیر مثبت بر بازار می‌گذارد

عصر بازار- وزیر نفت عربستان ابراز امیدواری کرد کشورهای عضو اوپک بتوانند در نشست پیش روی خود در ماه نوامبر به توافق دست یابند.

افزایش احتمال توافق در نشست اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر نفت عربستان اعلام کرد انتظار می رود در نشست پیش روی اوپک در اواخر ماه آینده میلادی، این کشورها بتوانند به تصمیم واحدی برای بهبود بازار نفت دست یابند.

    خالد الفلیح تأکید کرد دیدار امروز با وزیر انرژی روسیه، اقدام بسیار مهمی در هماهنگ سازی و آماده کردن زمینه برای حصول توافق کشورهای اوپکی و دیگر کشورهای تولید کننده نفت جهان است.

    وی ادامه داد مذاکرات صورت گرفته با طرف روس طی روز جاری، بهترین راه اثبات تمایل عربستان برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت است.

    این مقام سعودی ادامه داد پس از این مذاکرات روسیه و عربستان نظرات خود را ارائه خواهند داد که نشانه مثبتی برای ثبات بازار خواهد بود.

    عربستان و روسیه طی امروز و دیروز مذاکراتی را در ریاض در ادامه گفتگوهای خود طی هفته های گذشته برای بهبود مدیریت بازار نفت انجام داده اند.

    اظهارات امروز این مقام سعودی در حالی است که سیاست های این کشور طی 2 سال گذشته اصلی ترین دلیل سقوط شدید قیمت نفت در بازار جهانی بوده است.

    وزیر نفت پیشین این کشور اعتقادی به کاهش عرضه نفت برای افزایش قیمت نداشت و همواره بر حفظ سهم این کشور از بازار جهانی به هر قیمتی تأکید داشت  که این سیاست به ضرر همه کشورهای نفتی تمام شد.

    برچسب ها