عصر خودرو

نیاز به افزایش ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه;

تبدیل شعب هامبورگ و عراق بانک ملی به واحد مستقل

عصر بازار- مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: قرار است شعب هامبورگ و عراق این بانک به واحد مستقل (سابسیدری) تبدیل شود تا سطح عملکرد این واحدها ارتقا یابد.

تبدیل شعب هامبورگ و عراق بانک ملی به واحد مستقل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی بانک ملی، محمدرضا حسین زاده در مجمع عمومی بانک ملی ایران، افزود: اکنون همه خدمات ارزی در کشورهای حوزه اروپا و کشورهای روسیه، امارات متحده عربی، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ژاپن، عراق، چین، افغانستان و عمان از طریق 24 بانک و کارگزاری در حال انجام است.

    وی همچنین افزایش سرمایه نقدی بانک ملی ایران تا میزان 130 هزار میلرارد ریال، تسریع در تسویه بدهی های شرکت های دولتی به بانک و صدور مجوز استخدام نیروی انسانی جدید را خواستار شد.
    وی با ارایه گزارشی از عملکرد این بانک در سال گذشته اظهار داشت: بانک ملی ایران در پایان سال 94 مبلغ 675 میلیارد و 350 میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به پایان سال 1393، برابر 20.31 درصد رشد داشته است.
    مدیرعامل بانک ملی ایران یادآورشد: پرداخت مبلغ 62 میلیارد و 303 میلیون ریال به بخش کشاورزی با سهم 9.22 درصدی نسبت به سال 1393 همچنین پرداخت مبلغ 158 میلیارد و 381 میلیون ریال به بخش صنعت و معدن با رشد 13.33 درصدی نسبت به دوره مشابه و پرداخت مبلغ 138 میلیارد و 578 میلیون ریال به بخش مسکن و ساختمان با رشد 4.50 درصدی نسبت به سال 1393، از دیگر دستاوردهای بانک در سال 94 است.
    به گفته وی، بانک ملی ایران پارسال مبلغ 65 میلیارد و 132 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد که رشد 20.56 درصدی نسبت به سال 1393 داشت.
    حسین زاده اعلام کرد: در پایان پارسال، سهم بانک ملی ایران در بین بانک های تخصصی و تجاری کشور از نظر تعداد کارکنان 29.09 درصد، تعداد شعب 21.13 درصد، کل سپرده ها 19.27 درصد، سپرده های مدت دار 20.07 درصد، کل تسهیلات 18.74 درصد، تعداد خودپرداز 21.73 درصد و کارت های بانکی 15.33 درصد بوده است.
    وی گفت: نسبت مطالبات غیر جاری این بانک به کل ناخالص تسهیلات در دوره یادشده، 8.88 درصد است که از میانگین شبکه بانکی کشور پایین تر است.
    مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه به اقدامات متعدد انجام شده در سال جاری برای ارتقای جایگاه این بانک اشاره کرد و افزود: پرداخت یک هزار و 372 فقره تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط به مبلغ 12 میلیارد و 618 میلیارد ریال، پرداخت 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی و پرداخت 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن از مهمترین فعالیت های انجام شده توسط بانک ملی ایران در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
    توسعه خدمات ارزی و بین المللی بانک ملی ایران در فضای پسابرجام از دیگر موارد مورد تاکید حسین زاده در این جلسه بود.
    وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال میزان سپرده ها و تسهیلات بانک ملی ایران رشد خوبی داشته و خدمات الکترونیک این بانک نیز رو به گسترش است به گونه ای که تعداد کاربران سامانه اینترنتی بانک (بام) نزدیک به 700 هزار نفر است.
    برنامه ریزی و تلاش برای افزودن 1500 خودپرداز به شبکه خودپردازهای این بانک و گسترش شعب بدون کارمند از دیگر موضوع های مورد اشاره مدیرعامل بانک ملی ایران برای سال جاری بود.

    ** توسعه مالی مقدم بر توسعه اقتصادی است
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به عنوان رئیس مجمع عمومی در این جلسه گفت: نقش نظام بانکی در توسعه کشور، تولید و دستیابی به رشد اقتصادی بسیار مهم است.
    وی، توسعه مالی را مقدم بر توسعه اقتصادی دانست و افزود: اگر بخواهیم رشد اقتصادی خوبی داشته باشیم به طور قطع باید همزمان با آن و یا حتی پیش از آن، نظام بانکی توسعه یابد.
    طیب نیا در ادامه افزود: مدیریت بانک ملی ایران در شرایط سخت به شیوه شایسته ای محدودیت های ناشی از شرایط داخلی و خارجی بانک را مدیریت کرد که جای قدردانی دارد.
    وی به کاهش نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات بانک ملی ایران از 14 درصد در سال های گذشته به 8.8 درصد در سال گذشته اشاره کرد و این موضوع را موفقیت قابل ملاحظه ای دانست.
    طیب نیا با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته بانک ملی ایران در حوزه خدمات الکترونیک بر توسعه ابزارهای الکترونیک برای چابک سازی فعالیت های بانک تأکید کرد.
    وی با اشاره به انتظارات بالای فعالان اقتصادی از بانک ها درخصوص تأمین مالی گفت: برای تأمین این انتظارات و همچنین رفع مسائل بخش های مختلف کشور، پرداختن به مسائل نظام بانکی بسیار اهمیت دارد.
    وی ادامه داد: در این زمینه ابتدا باید شرایط سخت و حاد نظام بانکی به درستی درک شود و سپس برای رفع این مشکلات حرکت کنیم.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی باید در دو حوزه داخل و خارج از بانک ها و در حوزه تصمیم گیری در مورد بانک ها صورت گیرد؛ در حوزه داخل بانک ها، هیأت مدیره باید با کاهش هزینه ها، تجهیز منابع، افزایش کارایی، بالا بردن کارآمدی و بهره وری را مد نظر قرار دهد.
    وی افزود: در حوزه خارج بانک نیز دولت باید به بانک ها توجه کرده و از آنها حمایت کند.
    به گفته طیب نیا، دولت باید برای اصلاح نظام بانکی، افزایش سرمایه بانک ها را با استفاده از ظرفیت های فعلی مورد توجه جدی قرار دهد و همچنین در بودجه سال 1396 باید اصلاح نظام بانکی به طور ویژه در نظر قرار گیرد.
    «حسین قضاوی» معاون امور بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: پیشرفت های ملموسی در بانک ملی ایران انجام شده است به طوری که مشتریان به راحتی از محصولات بانکی و اینترنتی استفاده می کنند.
    وی گفت: حسابرسان صورت های مالی بانک ملی ایران را مطلوب ارزیابی کرده اند.
    در ادامه این جلسه اعضای هیات مدیره بانک نیز پیشنهادها و راهکارهای خود را به مجمع ارائه کردند. در این نشست که در ساختمان موزه این بانک برگزار شد، صورت های مالی سال 1394 بانک ملی ایران بررسی و تصویب شد.

    برچسب ها