عصر خودرو

مدیرعامل ایرانسل خبر داد

آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری MTN در بازار ایران

توافق اولیه اپراتور آفریقایی برای خرید اپراتور فیبرنوری ایرانی

عصر بازار- مدیرعامل ایرانسل وضعیت سرمایه‌گذاری شریک خارجی‌اش در بازار ایران را تشریح کرد و از توافق اولیه MTN آفریقای جنوبی برای خرید سهام اپراتور فیبرنوری ایرانی خبر داد.

آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری MTN در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا قلمبر دزفولی اظهار داشت: بخشی از پول خارجی که شرکت MTN وارد ایران کرده بود قبلا 1.5میلیارد دلار بود که 400 میلیون دلار از آن در ایران مانده و بانک مرکزی در حال کمک به MTN است تا بعد از تحریم این پول را از کشور خارج کند.

    وی گفت:‌ بخشی از پول MTN در ایران، ریال‌های ناشی از عملیات بنگاه‌های اقتصادی است که بخشی تبدیل به افزایش سرمایه شده و از 1.5 میلیارد دلار به 2 میلیارد دلار رسیده و بخشی باقی مانده که MTN باید تصمیم‌گیری کند که این مبلغ را خارج کند یا متقاعد شود که در ایران سرمایه‌گذاری مجدد انجام دهد.

    مدیرعامل شرکت‌ خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: این جریان به این معنی نیست که پول را قبلاً نگه داشتند که این کار را انجام دهند.

    دزفولی درباره آخرین وضعیت مذاکره شرکت MTN با شرکت فیبر نوری ایرانیان‌نت، گفت: آخرین وضعیت این است که توافقاتی بین شرکای قبلی ایرانیان‌نت و MTN صورت گرفته و مذاکرات مشترکی نیز بین آنها و رگولاتوری در جریان است زیرا رگولاتوری باید جابه‌جایی سهام را بپذیرد.

    وی ادامه داد: از دوره لایسنس (پروانه فعالیت) چند سالی گذشته باید تکلیف دوره اعتبار لایسنس مشخص شود و همچنین بازیکن‌های جدیدی از جمله FCPها (اپراتورهای ارتباطات ثابت) وارد بازار شده‌اند.

    وی گفت: رگولاتوری چارچوبی را نهایی و به شرکت‌های داخلی و MTN اعلام کرده که ظرف این مدت اگر تمایل دارید بیایید پروانه بگیرید یا اصلاحاتی در پروانه انجام و کار شروع شود که آقایان در حال مذاکره هستند و ان‌شاءالله نتیجه به سازمان گفته می‌شود.

    به گفته وی،‌ هر شراکت بین شریک خارجی و چندین شریک داخلی زمان‌بر است و امیدواریم که صورت بگیرد.

    برچسب ها