عصر خودرو

سمت‌وسوی بازار طلا در روزهای آینده

عصر بازار- بازار طلا در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد که در میان انواع طلا، اونس جهانی با نوسان حدود ۲۰ دلار همراه شد و برای روزهای آینده نیز پیش‌بینی می شود روند ریزش قیمت این فلز زرد به پایان برسد.

سمت‌وسوی بازار طلا در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  هر گرم طلای 18 عیار در یک هفته اخیر از ثبات نسبی برخوردار بود و حدود 700 تومان نوسان داشت.

    این نوع طلا در اوایل هفته قبل 109 هزار 500 تومان عرضه شد. در اواخر هفته به 110 هزار و 220 تومان رسید و در بازار دیروز با روند کاهشی 110 هزار و 81 تومان به فروش رسید.

    همچنین در میان دیگر انواع طلا، مثقال طلا در یک هفته اخیر2000 تومان افزایش قیمت داشت. این نوع طلا در اوایل هفته قبل 475 هزار تومان در بازار آزاد قیمت داشت و در میانه هفته این به حدود 476 هزار تومان رسید و در ادامه درابتدای هفته جاری مثقال طلا 477 هزار فروخته شد.

    از سوی دیگر هر اونس طلا در بازار جهانی در اوایل هفته گذشته حدود 1251 دلار در بازارهای جهانی عرضه شد و در میانه هفته با حرکت صعودی به 1270 دلار رسید اما روز گذشته با روند معکوس به سمت کاهش 1267 دلار فروخته شد تا درمجموع اونس جهانی در این مدت حدود 20دلار نوسان قیمت داشته باشد.  

    همچنین در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، 63 درصد کارشناسان و سرمایه گذاران خرد انتظار داشتند طلا در هفته جاری افزایش قیمت پیدا کند و به میزان مشابه 25 درصد در هر دو گروه، کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند.

    طلا در سه هفته گذشته که احتمال نزدیک بودن تحکیم سیاست پولی آمریکا تقویت شد، حدود هفت درصد ریزش داشت اما اکنون بسیاری از تحلیلگران معتقدند روند تصحیح قیمت این فلز زرد به پایان رسیده است.

    بعضی از تحلیلگران تا حدودی نسبت به طلا خوش بین بودند، زیرا این فلز زرد در برابر رشد اخیر ارزش دلار به خوبی ایستادگی کرده است.

    طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا قوی‌تر شدن دلار کالاهایی مانند طلا را که با این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند را برای خریداران دارنده واحدهای ارزی دیگر گران‌تر می کند.

    برچسب ها