عصر خودرو

جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

شرایط انتخاب مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اصلاح شد

عصر بازار- نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان) شرایط انتخاب مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را اصلاح کردند.

شرایط انتخاب مدیران عامل بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، تبصره 3 از ماده 23 لایحه مذکور صراحت داشت به اینکه انتخاب مدیرعامل و هیأت مدیره بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پس از صدور تأیید صلاحیت حرفه‌ای آنان از سوی بانک مرکزی امکان‌پذیر است و این افراد باید حداقل دارای 10سال سابقه در زمینه‌های مالی، بانکی و بازرگانی و دانشنامه کارشناسی مرتبط باشند. همچنین شرایط احراز، نحوه اعتراض و رسیدگی به آن با پیشنهاد مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود.

    با توجه به ایراد شورای نگهبان نسبت به این تبصره مجلس شورای اسلامی آن را اصلاح کرد که بر اساس آن در تبصره 3 ماده 23 بعد از عبارت «صلاحیت حرفه‌ای» عبارت «و وثاقت و امانت» اضافه و عبارت «و بازرگانی» حذف و همچنین عبارت «نحوه احراز شرایط» جایگزین عبارت «شرایط احراز» شد.

    همچنین نمایندگان مجلس در ماده 29 این لایحه نیز عبارت «ذی‌نفع در صورت اعتراض می‌تواند به مرجع صالح قضایی مراجعه کند» به انتهای ماده اضافه شد.

    برچسب ها