عصر خودرو

در نیمه نخست امسال؛

ایران بیش از ۱۰ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر کرد

عصر بازار- مجموع صادرات انواع محصولات پتروشیمی کشور در نیمه نخست امسال، به بیش از ۱۰ میلیون تن به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

ایران بیش از ۱۰ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، صادرات محصولات پتروشیمی ایران که در راستای جلوگیری از خام فروشی انجام می شود، در حال افزایش است به طوری که همزمان با افزایش میزان صادرات، بازارهای جدیدی نیز به روی محصولات کشورمان گشوده می شود.

    ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور به حدود 63 میلیون تن رسیده و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 130 میلیون تن افزایش یابد.
    با توجه به محدودیت های مصرف در داخل، بخش عمده محصولات پتروشیمی باید به بازارهای جهانی صادر شود.

    به گزارش وزارت نفت، در نیمه نخست امسال 24 میلیون و 958 هزار تن انواع محصول پتروشیمی در داخل کشور تولید شده که سهم مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر هشت میلیون و 663 هزار تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه بیش از ١١ میلیون و 451 هزار تن و سهم مجتمع های دیگر مناطق کشور بیش از چهار میلیون و 840 هزار تن بوده است.

    صادرات انواع محصولات پتروشیمی در شهریور ماه همانند ماه های پیشین روندی مطلوب را طی کرده به طوری که در آخرین ماه فصل تابستان، یک میلیون و 513 هزار و 300 تن انواع محصول به ارزش 585 میلیون و 600 هزار دلار صادر شده است.

    مجموع صادرات محصولات پتروشیمی در 6 ماه نخست امسال بیش از ١۰ میلیون تن به ارزش حدود چهار میلیارد و ٣۰۰ میلیون دلار بوده است.

    بر اساس این گزارش، اکنون بخش اصلی محصولات پتروشیمی ایران روانه بازارهای آسیایی می شود و هنوز بازارهای اروپایی به طور کامل به روی محصولات صادراتی کشورمان گشوده نشده اند.

    برچسب ها