عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

از معاملات آنلاین سکه در بورس کالا چه خبر؟

عصر بازار- هفته اخیر در مجموع ۱۹۵ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۲میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که نسبت به معاملات دو هفته گذشته رشد ۳ درصدی داشته است، چرا که طی هفته مذکور ۱۸۹ سکه در قالب گواهی سپرده به فروش رسیده بود.

از معاملات آنلاین سکه در بورس کالا چه خبر؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته گذشته 195 سکه در 17 نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، در چهار روز قیمت ها صعودی و در یک روز نزولی بوده است.

    بر این اساس طی هفته گذشته بیشترین حجم معاملات در روز دوشنبه با انعقاد 48 سکه طلا به ارزش 518 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز شنبه هفته گذشته با 30 معامله و ارزش حدود 324 میلیون ریال ثبت شد.

    همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران  به 40 سکه و ارزش 436 میلیون ریال رسید.

    به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معمله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

    برچسب ها