عصر خودرو

آمادگی پروتون برای ورود به بازار خودروسازی ایران

عصر بازار- شرکت خودروسازی پروتون مالزی از علاقه‌مندی خود برای حضور در بازار خودروسازی ایران خبر داد.

آمادگی پروتون برای ورود به بازار خودروسازی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ظهر امروز در دیدار وزیر ارتباطات ایران و وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی تفاهم‌نامه‌هایی میان دو کشور به امضاء رسید.

    محمود واعظی در ارتباط با مذاکرات به عمل آمده میان دو کشور، عنوان کرد: طی هفت تا هشت سال گذشته روابط تجاری ایران و مالزی از حدود1500میلیارد دلار به حدود 500 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است که ما تلاش داریم حجم روابط بار دیگر افزایش یابد.

    وی با اشاره به جنبه‌های مختلفی که برای همکاری اقتصادی دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: در سفر وزیر مالزی بیش از 20 شرکت در حوزه‌های مختلف وی را همراهی می‌کنند که در میان این شرکت‌ها فعالانی از بخش‌های نفت و گاز، صنعت، اتومبیلرانی و همچنین مسوولان بانک مرکزی مالزی حضور دارند.

    وزیر ارتباطات همچنین از آمادگی پروتون برای حضور در ایران یاد کرد و گفت: در بهار سال آینده هشتمین کمیسیون اقتصادی دو کشور در تهران تشکیل خواهد شد.

    واعظی در عین حال به دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، مسوولان وزارت نفت و بانک مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: طبق تفاهم‌های صورت گرفته قرار بر آن است که محصولات پتروشیمی ایران به مالزی صادر شود و همچنین شرکت پتروناس مالزی بار دیگر در ایران حضور پیدا کند.

    وی همچنین به حضور 20 هزار ایرانی در مالزی اشاره کرد و گفت: طی این مذاکرات بحث توسعه گردشگری و خدمات فنی – مهندسی از دیگر خدمات در دستور کار به‌شمار می‌رود.

    وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی نیز در حاشیه این دیدار، اظهار کرد: امیدواریم پس از حدود 10 سال وقفه با لغو تحریم‌ها سطح روابط بین دو کشور حداقل تا دو برابر افزایش پیدا کند.

    وی همچنین عنوان کرد: قرارداد تعرفه ترجیحی میان دو کشور نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که ما چنین قراردادی را با پاکستان به امضاء رسانده‌ایم و می‌دانیم ایران نیز چنین قراردادی را با پاکستان و هند اجرا کرده است.

    وزیر مالزی همچنین عنوان کرد: در حوزه نفت و گاز نیز بسیار علاقه‌مند به حضور مجدد در ایران هستیم و برهمین اساس شرکت پتروناس و گروه البخاری برای حضور در این بخش مذاکراتی را انجام داده‌اند.

    همچنین پروتون که از شرکت‌های بزرگ خودروسازی مالزی به‌شمار می‌رود، در حال مذاکره و پیدا کردن شریک تجاری برای بازگشت به بازار ایران است.

    برچسب ها