عصر خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد و آهن آلات مطرح کرد؛

خیز بازار فولاد و آهن آلات برای خروج از رکود

عصر بازار- رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد و آهن آلات تهران گفت: نشانه های خروج از رکود دیده می شود و شرایط رقابتی برای خرید از بورس کالا فراهم است.

خیز بازار فولاد و آهن آلات برای خروج از رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد آزاد اظهار داشت: پیش از این بورس کالا محصولات آهن و فولاد را به خریداران عمده و شرکت ها و بنگاه های وابسته به بانک ها که توان مالی بالایی داشتند می فروختند و از طریق واسطه به دست همکاران ما در بازار می رسید و با هزینه مضاعف دراختیار مصرف کنندگان نهایی قرار می گرفت.

    وی افزود:‌خوشبختانه درحال حاضر همکاران ما با معرفی نامه اتحادیه می توانند به طور مستقیم از بورس کالا خرید کنند که ضمن کاهش هزینه تمام شده خرید، به ساماندهی پرداخت مالیات هم کمک می کند و مشکل فعالان این بخش با سازمان امور مالیاتی هم ساماندهی خواهد شد چون با سند رسمی خرید و فروش می کنند و عملکردهای مالی هم شفاف است.

    در روند گذشته که همکاران صنفی ما نمی توانستند به طور مستقیم محصولات فولادی و آهن آلات را از بورس کالا خریداری کنند هزینه های حمل و نقل نیز بیشتر می شد اما درحال حاضر می توانند مستقیم از بورس کالا خریداری کنند و حمل و نقل تکراری نیاز نیست و حتی می توانند در مواردی به طور مستقیم از کارخانه به محل تقاضای مشتری منتقل کنند.

    آزاد گفت:‌در دوسال اخیر بازار آهن آلات و فولاد دچار رکود شدید بود که مشکل مالیاتی هم به آن اضافه می شد چون همکاران ما با حداکثر 1 درصد سود این  محصولات را می فروختند و باید 9 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت می شد که در دوره جدید و با حذف انحصار خرید از بورس کالا این مشکل هم برطرف می شود.

    وی افزود: در سال جدید آمار مالیات مسکن 20 تا 25 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده خروج از رکود است و امیدواریم ساخت و ساز مسکن و فعالیت های عمرانی افزایش یابد که به رونق بازار آهن آلات و فولاد کمک خواهد کرد.

    برچسب ها