عصر خودرو

شنبه ۱ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۵.۰۸.۰۱ در بازار برق بورس انرژی ۴,۸۸۶ مگاوات برق به ارزش ۱۷ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۷۳ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز به دلیل عدم انجام معامله در نمادهای بارپایه قابل محاسبه نبود.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ قیمت همچنان در بازه 368,000 تا 369,000 ریال قرار دارد و تغییر چندانی در آن مشاهده نمیشود.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، کاهش قیمت پیشنهادی نیروگاهها در نمادهای کمباری و میانباری با اقبال شرکتهای توزیع نیروی برق مواجه شد و افزایش حجم و ارزش معاملات را در این نمادها شاهد بودیم. به نظر میرسد نیروگاهها جهت جذب نقدینگی موجود در بازار به رقابت با یکدیگر پرداخته و از این رو روندی نزولی در قیمتها شکل گرفته است البته ورود به فصل سرما نیز میتواند مزید بر علت باشد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950809 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950809 را نشان میدهد. همانطور که مشاهده میشود قیمت در طول دوره روندی باثبات در محدوده 369,000 ریال داشته است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته و پس از رسیدن به قیمت 340,000 ریال، شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 375,000 ریال قرار گرفته است.

    در این نماد تا به امروز 240 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25.07.1395 با 100 مگاوات میباشد.

    برچسب ها