عصر خودرو

شنبه ۱۴ شهریور۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز شنبه ۹۴.۰۶.۱۴ در بازار برق بورس انرژی ۳۴۶ مگاوات برق به ارزش ۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز افزایش محسوسی داشت و رشد 2.7 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است پس از چند روز ثبات قیمت در محدوده 415,000 ریال، در معاملات امروز افزایش 10,000 ریالی در این شاخص به ثبت رسید؛ البته این افزایش ارزش با کاهش قابل توجه حجم معاملات همراه بود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش محسوسی در حجم و ارزش معاملات نسبت به روز معاملاتی گذشته مشاهده شد که دلیل عمده آن انجام معاملاتی با حجم کم در ساعات ابتدایی معاملات در قیمت‌هایی به مراتب بالاتر از قیمت روز قبل در بازار بود که مانع از کاهش قیمت از سوی نیروگاه‌ها شد و خریداران نیز که قیمت‌ها را برای خرید مناسب نمی‌دیدند تمایلی به افزایش قیمت از خود نشان ندادند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940621 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940621 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند با ثبات قیمت در روزهای گذشته، در معاملات امروز با رشد 10,000 ریالی همراه بوده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده و پس از آن در محدوده 505,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 208 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 10/06/1394 با 83 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930621 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    برچسب ها