عصر خودرو

یک مقام مسئول در سازمان گسترش و نوسازی صنایع;

IPC اجرایی نشود، سازندگان با مشکل مواجه می‌شوند

عصر بازار- گل نشان گفت: اگر آی پی سی اجرایی نشود، با خاتمه پروژه‌های پارس جنوبی و عدم تعریف پروژه جدید، شرکت‌های تولیدی توانمند با مشکل کار مواجه می‌شوند.

IPC اجرایی نشود، سازندگان با مشکل مواجه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مسعود گل شناس، مدیر اجرایی پروژه‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره روند ساخت سکو 17B پارس جنوبی گفت: این سکو یکی از سکوهای چهارگانه فاز 14 پارس جنوبی بود که  به دلیل اولویت کارفرما برای فازهای 17 و 18 این سکو با تغییرات جزیی آماده ارسال به موقعیت فاز 17 شد و عملا با نصب این سکو  فاز 17 و 18 پارس جنوبی تکمیل می‌شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و راه اندازی این سکو که 2 تا 3 ماه آینده طول می‌کشد عملا شاهد راه اندازی فاز 17 و 18 باشیم و همچنین سکوی جایگزین برای فاز 14 نیز در موعد مقرر توسط شرکت صدرا ساخته شود.

    گل‌ شناس با بیان اینکه در ساخت سکوها صددرصد از توان داخلی استفاده می‌شود، افزود: البته برخی تجهیزات نیز بکار برده می شود که از خارج وارد می‌شود و به جرات می‌توان گفت که 70 تا 75 درصد ارزش کالاهای این پروژه ایرانی است و فقط کالاهایی وارد می‌شود که قطعا توان ساخت در داخل وجود ندارد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که توان ساخت تجهیزات در ایران وجود داشته و کالا وارد شده است.

    وی یادآور شد: ما در حال حاضر کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای اروپایی و آسیایی وارد می‌کنیم که امیدواریم در آینده سرمایه گذاری لازم برای ساخت آنها در داخل کشور صورت گیرد. 

    مدیراجرایی پروژه‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره اینکه آیا  به جای استفاده از سکوی فاز 14 ساخت سکوی جدید به صرفه‌تر نبود، اظهار کرد: انتقال سکو از فاز 14 تصمیم منطقی کارفرمای پروژه و وزارت نفت است و ما در این تصمیم دخالت نمی‌کنیم ضمن اینکه قطعا اگر قرار بود که دو سکوی جدید بسازند دو سکوی نیمه کاره به حال خود رها می‌شد.

    وی تصریح کرد: از پایان سال 93 تصمیم گرفته شد که این سکوها تغییر پیدا کرده و به فازهای 17 و 18 برود که تصمیم درست و منطقی و منطبق با منافع ملی بود.

    گل نشان هزینه ساخت هر سکو را 150 میلیون دلار عنوان که با طرح کلی قرارداد فاز 14 پارس جنوبی پرداخت خواهد شد.

    وی با ابراز امیدواری از اینکه هر چه زودتر فراز و نشیب‌های آی.پی.سی طی شود تا ظرفیت شرکت‌های سازنده تکمیل شود، بیان داشت: با خاتمه پروژه‌های پارس جنوبی اگر پروژه جدید تعریف نشود شرکت‌های تولیدی توانمند با مشکل کار مواجه می‌شوند.

    برچسب ها