عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

واردات برخی کالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد

عصر بازار- مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به چشم‌انداز بومی‌سازی ۱۴ هزار کالا و تجهیزات نفتی، گفت:واردات کالاهای نفتی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد، ممنوع است.

واردات برخی کالاها به پروژه‌های صنعت نفت ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، بیژن عالی‌پور در تشریح مهمترین برنامه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی کالا و تجهیزات مورد مصرف در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت خام کشور، گفت: در حال حاضر 70 درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی طرح‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، بومی‌سازی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اعلام اینکه هم اکنون بیش از هفت هزار قلم کالا در شرکت نفت‌خیز جنوب بومی‌سازی شده و حدود هفت هزار قلم کالا هم در حال ساخت است، تصریح کرد: سال ٩٤ بالاتر از حد انتظار در تامین کالاهای مورد نیاز عمل شد؛ به گونه‌ای که در بخش تجهیزات حفاری و تاسیسات سطح‌الارضی، بومی‌سازی 100  درصدی، در بخش مواد شیمیایی حدود 80 درصد و در مجموع بیش از 70درصد تجهیزات و نیازهای صنعتی، بومی‌سازی شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه در ادامه برنامه بومی‌سازی طراحی و ساخت کالا و تجهیزات صنعت نفت، هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با راهبری مناطق نفت‌خیز جنوب و حمایت وزارت نفت از 17 تا 20 آبان ماه در اهواز برگزار می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه افزون بر 250 شرکت برگزیده و سازنده برتر و صاحب نام  ایرانی در نمایشگاه امکان حضور پیدا کنند.

    وی با یادآوری اینکه نمایشگاه نفت اهواز با رویکرد توسعه منابع داخلی و در راستای تسهیل دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با محوریت طراحی و تولید تجهیزات راهبردی صنعت نفت برگزار می‌شود، تاکید کرد: وجه تمایز آن با سایر نمایشگاههای مشابه، تخصصی بودن آن و اولویت دادن به سازندگان برتر ایرانی است.

    عالی‌پور، افزود: موضوع این دوره از نمایشگاه، ساخت فهرست کالاهای ده‌گانه تعیین شده توسط وزیر نفت بوده و نیازهای اساسی صنعت در بخش بالادستی در قالب سمینارهای جانبی و میزگردهای تخصصی پیگیری می‌شود.

    وی با بیان اینکه رونمایی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، امضای قراردادهای ساخت کالای صنعت نفت و برگزاری نشست‌های تخصصی راهکارهای عملی حمایت از ساخت داخل، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه نفت اهواز است، تاکید کرد: در نخستین روز این رویداد، سه کالای راهبردی جدید که با سفارش و حمایت شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب ساخته شده‌اند، رونمایی خواهد شد که مراحل طراحی و ساخت این تجهیزات توسط کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام رسیده است.

    عالی‌پور با اشاره به انتخاب مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان شرکت معین 4 گروه کالایی وزارت نفت، گفت: در راستای اجرای ابلاغیه وزیر نفت به منظور ساخت داخل 10 گروه کالایی و تجهیزات اولویت‌دار صنعت نفت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان شرکت معین، عهده‌دار مسئولیت، تجمیع، ارائه نیازها و بررسی‌های کارشناسی و نیز ارائه مستندات فنی و ارزیابی سازندگان در سطح وزارت نفت در 4 گروه کالایی شامل مته‌های حفاری، تجهیزات سرچاهی، پمپ‌های درون‌چاهی، میله مکشی و توربین شد.

    برچسب ها