عصر خودرو

قیمت را بازار تعیین می‌کند;

یکسان سازی نرخ ارز به زودی انجام می‌شود

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی گفت: تمامی زمینه سازی های مورد نظر در این زمینه انجام و زمان اجرای آن به زودی اعلام خواهد شد.

یکسان سازی نرخ ارز به زودی انجام می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند وقتی است که زمزمه یکسان سازی نرخ ارز و حذف نظام چند نرخی به گوش می رسد موضوعی که اگر محقق شود شفاف سازی هر گونه فعالیت در این بازار، توسعه فعالیت های بازرگانی و تجاری را به دنبال دارد و اگر چند نرخی بماند فرآیند مذکور دچارخلل می شود.

    ولی‌الله سیف در خصوص زمان و نحوه یکسان سازی نرخ ارز، اظهار داشت: یکسان سازی نرخ ارز در شرف تحقق  و در حال حاضر نیز مقدمات آن آماده شده است.

    وی افزود: تمامی زمینه سازی های مورد نظر در این زمینه انجام  و زمان اجرای آن به زودی  اعلام خواهد شد.

    رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که  نرخ ارز در این جریان چطور تعیین می شود، گفت: بانک مرکزی تعیین قیمت نخواهد کرد و امر قیمت گذاری توسط بازار انجام خواهد شد.

    سیف در خصوص اینکه یکسان سازی نرخ ارز چه تاثیری بر زندگی مردم و فعالیت بنگاه های اقتصادی خواهد داشت، ادامه داد: نرخ ارز نقشی کلیدی در تعادل بازار و رشد تولید را ایفا می کند بطوریکه با واقعی شدن آن ضمن اینکه صادرات رونق میگیرد، میزان واردات نیز تنظیم خواهد شد.

    این مقام مسئول تاکید کرد: مسلما افزایش کاذب نرخ ارز می تواند صدمات جدی به بدنه اقتصاد کشور وارد کند، از همین رو ما به دنبال وافعی کردن آن هستیم.

    برچسب ها