عصر خودرو

قیمت نفت به ۵۱ دلار و ۴۵ سنت رسید

عصر بازار- قیمت نفت امروز تحت الشعاع افزایش ارزش دلار قرار داشت و قیمت نفت برنت ۷ سنت افزایش داشت و به ۵۱ دلار و ۴۵ سنت رسید.

قیمت نفت به ۵۱ دلار و ۴۵ سنت رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت امروز تحت الشعاع افزایش ارزش دلار قرار داشت، اما مشاهده نشانه هایی از کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار فیزیکی پس از دو سال روند افزایش مازاد عرضه موجب شد تا قیمت ها تغییر چندانی را شاهد نباشد.

    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز به بالاتری رقم از ماه مارس رسید. این در حالی است که ارزش یوان چین در برابر دلار به پایین ترین رقم در 6 سال گذشته رسیده است.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 4 سنت کاهش به 50 دلار و 59 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 7 سنت افزایش داشت و به 51 دلار و 45 سنت رسید.
    قیمت نفت خام در جلسه گذشته به دلیل افزایش ارزش دلار بیش از 2 درصد افزایش داشت.
    دیگر عامل موثر در بازار افزایش مجدد میزان صادرات سوخت دیزل و بنزین چین بود که به افزایش عرضه سوخت در بازار آسیا کمک کرد.
    به رغم افزایش صادرات چین، احساس حاکم بر بازارهای فیزیکی نفت اطمینان بخش بود زیرا نشانه های رو به افزایشی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار نفت دیده می شود.
    نیل بوریج، از موسسه برنستین انرژی در یادداشتی نوشت: «عوامل بنیادین کوتاه مدت در بازار نفت مثبت شده اند. تقاضا در حال تثبیت شدن است، تولید اوپک افزایش یافته (و اگر توافق بر سر کاهش اجرایی شود، پایین خواهد آمد) و کاهش حجم ذخایر جهانی نشان می دهد که بازار متوازن تر از چیزی است که بسیاری تصور می کنند.»
    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قصد دارد پس از نشست دوره ای خود در 30 نوامبر، کاهش 500 هزار تا یک میلیون بشکه ای تولید خود را عملی کند. تولید نفت اوپک در حال حاضر به رقم بی سابقه 33.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها